Skaraborg

karta-skaraborg.jpgKära partikamrater, sympatisörer och övriga läsare. Idag tänkte jag skriva en lite annorlunda artikel, eller kanske snarare utnyttja mitt mandat som skribent på sdblogg för reklam och marknadsföring av min egen regionala Sd-organisation.

Jag bor i Skövde som tillhör distriktet Sd-väst. Vi hade nyligen distriktsårsmöte där många starka och intressanta namn valdes till respektive post i vår styrelse. Sd-väst består i sin tur av fyra olika valkretsar – Västra Götaland minus Göteborg som är ett eget Sd-distrikt – varav jag tillhör Västra Götaland östra, tidigare Skaraborg. Mitt nuvarande engagemang kretsar just nu till att bygga upp organisationen i Skaraborg med målsättningen att vara ett fullt fungerande distrikt, redo att bryta sig ur Sd-väst vid distriktsårsmötet 2009.

Arbetet har kommit igång bra med flera väldigt intressanta namn som bådar gott inför framtiden. Dock har vi ett antal hål i organisationen då min målsättning är att vi ska vara aktiva arbetsgrupper i alla Skaraborgs kommuner. Därför behöver jag Din hjälp för att fylla i luckorna! Är du måhända en Skaraborgare som sitter hemma och knyter handen i fickan för alla fel du ser i samhället? Har du kanske viljan att hjälpa fram en förändring fast du inte vet hur du ska ta första kontakten? Som alla förstår är det näst intill en omöjlighet för oss att hitta Dig. Du måste söka upp oss!

Jag brukar säga att alla kan bidra med något och att varje insats är viktig. Varje litet jobb är mycket värt om det är gjort väl! Därför behövs Du, även fast du bara vill bidra med det lilla någon enstaka gång. Kanske kan Du tänka dig att hjälpa till vid någon flygbladsutdelning? Kanske vill du bara komma på några möten och tillföra Dina tankar och funderingar om hur vi ska utveckla Sverigedemokraternas politik på Din ort. Jag hoppas naturligtvis på djupare engagemang än så, men ibland måste sånt få växa fram successivt innan man tar ett moget och avvägt beslut. 

Vad det gäller Skaraborg vill jag verka för att skapa och bygga upp ett distrikt där mycket fokus läggs på personliga och sociala relationer. Ett distrikt där vi kan träffas och ha kul tillsammans utanför politiken. Lyckas vi tillsammans åstadkomma detta så blir det politiska arbetet mycket roligare och lättare. Jag vill att vi ska jobba som ett lag där man fördelar arbetsuppgifterna så att det inte bli övermäktigt för någon. Kan vi skapa en sammansvetsad grupp med goda sociala förbindelser så kommer den faktiska arbetsbördan att bli en bisak.

Fakta om Skaraborg: (Västra Götaland östra)
Invånare: ca 250.000
Röstberättigade: 197.047
Summa avgivna röster riksdagsvalet 2006: 162.549
Varav på Sverigedemokraterna: 4.883 (3,06%)

Kommuner i valkrets Västra Götaland östra:
Skövde, Lidköping, Falköping, Mariestad, Skara, Vara, Götene, Tidaholm, Töreboda, Tibro, Karlsborg, Essunga, Hova, Grästorp och Hjo.
  
Sverigedemokraterna fick i valet 2006 mandat i kommunfullmäktige i följande orter:
Skövde (2), Falköping (2), Skara, Mariestad, Vara, Töreboda och Tidaholm.

I valet 2010 ska vi ha minst 27 kommunala mandat i ovanstående kommuner, men för att nå dit behöver jag Din hjälp. Jag manar till kamp och ett engagemang från var och en. Alla kan göra något och varje liten insats är viktig. Och kom ihåg, denna kamp för vi inte för vår egen skull. Denna för vi för våra barns och kommande generationers skull.

Hur ska man då göra för att komma i kontakt med en lokal företrädare? Det finns många sätt, men enklast är att gå in på din lokala hemsida och leta upp kontaktuppgifterna. När det gäller Skaraborg så kan du lämpligen skicka ett mail till mig på frans@sdblogg.se eller till min partibroder och kollega Jan-Åke på skovde@sverigedemokraterna.se. Ett annat sätt är naturligtvis att Du ansöker om medlemskap i partiet. Fungerar allt som det ska så kommer du då bli kontaktad av oss.

PS.
All ovanstående text är skriven med Skaraborg i bakhuvudet, men naturligtvis gäller detta Dig, var du än befinner dig i Sverige. Hör av dig till din lokala Sd-organisation och fråga vad just Du kan bidra med för partiet och för ditt land.
DS.

4 Responses to Skaraborg

  1. Umebon skriver:

    Det är viktigt att distrikten blir mindre i geografisk omfattning. Det vore bra om Syd-distriktet splittrades upp och blev fler distrikt med tanke på de motsättningar som har blossat upp nu på sistone (enligt media). Den lokala förankringen är viktig om partiet skall kunna fortsätta växa.

  2. Möllis skriver:

    Bra jobbat Frans! Du verkar vara en väldigt driftig karl ;D

  3. Erik Almqvist skriver:

    Umebon: Visst vore det bra om vi kunde dela Syd-distriktet, men det har ingenting att göra med det media skriver.

  4. Hej, detta var positivt. Bra lokala politiska frågor i varje kommun är a och o för att bygga lokala partiföreningar.

Kommentera

