MTV bojkottar Advance Patrols video

3.jpgMusikkanalen MTV har beslutat att inte sända videon till låten ”vi laddar”. MTV anser att låten är för kontroversiell och politisk. Den bryter dessutom mot reglerna i England, där MTV sänder ifrån.
Eftersom bloggens läsare antagligen inte har hört denna våldsromantiska låt, med illa dolda hot mot framför allt sverigedemokraterna, ska ni här få ett litet textutdrag.

Ni blir inte av med oss. Vi laddar, vi laddar, vi laddar.Tvii, jag skäms över att vara svensk, önskar att … önskar att jag var mer utländsk. Nu är jag redo att stångas mot sverigedemokraternas valframgångar. Jag förmodar att det är nu vi försonas men jag betonar FUCK Landskrona. Vi laddar, vi laddar, vi laddar, skiter i. Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri. Spring spring spring.

Det snackas om att skickas tillbaks, sätta oss alla på nåt plan. Skicka hem kvinnor och barn – det låter som någon Ku Klux Klan. Snackar om sverigedemokrat som bara vill spridas idag. Idag har luvan åkt av, men titta där går en KuKluxKlan. Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i. Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri .Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i. Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri.

Det här är mitt land, här ska jag få mina tio barn. Ja det här är vårt land. Det ska jag säga till alla mina barn.

Det hedrar MTV att de tar avstånd från dessa musikaliska avarter. Svenska barn och ungdomar skall naturligtvis inte matas med vänstervåldspropaganda från odemokratiska grupper, vare sig de tillhör gatustensvänstern, eller deras sympatisörer.

Svensk vänstermedia har däremot inte uppfattat det olämpliga att personer med en tvivelaktig politisk agenda får vända sig direkt till svenska barn. Gruppens frontfigur, Gonza blatteskånska, sysselsätter sig till vardags med att utbilda våra barn i Sveriges televisions barnprogram Bobster, som sänds i kanal 1.

Följande stycke har jag snott från en postning på Mattias Karlssons blogg, som handlar om nämnda – och andra – litterära storverk från dessa kulturpersonligheter:

Visst blir man alldeles varm och fluffig av att höra denne förebild och mysfarbror förespråka: våld mot den nu mördade f.d utrikesministern Anna Lind, legalisering av narkotika, reclaim the streets-demonstrationer och staten Israels utplåning?

Och visst är det gulligt när han uppmanar polisen och i stort sett alla andra att suga hans kuk, försvarar al-Qaidas terrorattentat mot world trade center, hyllar den marxistleninistiske massmördaren Che Guevara, berättar om hur han med våld brukade sätta svenska ungdomar på plats, om hur han har knarkat sönder sin hjärna och blir sexuellt upphetsad av att titta på gamla tanter samt uttrycker sin solthet över sitt ”fetta” latinska blod?

Som småbarnsfar kan jag aldrig, aldrig, acceptera att mina tv-licenspengar skall gå till denna verksamhet. Så länge inte SVT städar ur och rensar barn- och ungdomsredaktionen från extremism och vänsterpropaganda, så länge kommer jag undvika betala för skiten. Det är inte ett hot, utan ett löfte, för hela världen att se.

Kommetarer från red.: Smeknamnet ”Gonza Blatteskånska” kommer från självaste bäraren av ”smeknamnet” och är alltså inte ett försök från sdbloggs sida att göra sig lustig över herr Gonzalos språkliga tillkortakommanden.

Nummret till radiotjänst i Kiruna AB, dit du kan ringa för att säga upp ditt tv-innehav, är: 0771-91 00 04

17 Responses to MTV bojkottar Advance Patrols video

  1. Glädjande att MTV tagit avstånd från skiten. Gonza driver alltså program på SVT som riktar sig till svenska barn, samtidigt som han skriver låttexter som berömmer terrordåden mot WTC 2001 och uppmanar till klappjakt på politiskt oliktänkande i Sverige.

    Jag vill varken bekräfta eller förneka mitt personliga stöd för ev. uppmaningar att p.g.a. detta sluta betala TV-licensen, men Gonzas medverkan i SVT’s utbud för barn är oerhört allvarligt. Problemet med Gonza borde uppmärksammas långt mer. Om folk bara visste så skulle protesterna kunna bli omfattande. SVT har en massa olika kontaktadresser på sin internetsajt… jag vet inte vilken jag ska rekommendera för den som vill skriva. Kanske är denna lämpligast:
    Email: svt-ombudsmannen@svt.se
    Brev:
    SVT
    SVT-ombudsmannen
    105 10 Stockholm

  2. Stor Johan skriver:

    Ärlígt så får jag rysningar att människor får skriva sådant självhävdade psykopatiskt skit som bara går ut på att kränka och provocera andra människor.
    Gonzo är tydligen etablisemangets nya kelgris kelgris som får säga vad de revolutionsromantiska svenskföraktarna innerst inne drömmer om o tjäna flis tjäna flis, första pris att dra en redig holk och sedan kliva upp på svennes rygg och packa redigt i krysset, liksom värsta hysset skrik min lilla nasse skrik! Kulorna rullar in o ja blir fett rik skrik nasse skrik! Se vilken poet jag är! Nemas problemas ay loco with a grande clicka jag kom inte hit för att sticka!
    Hallå SVT en programledare tjänst!?

  3. Karl skriver:

    ”Rappare i bandet ”Advance Patrol”, skådespelare och programledare. Gonza bor i Malmö och kom till Sverige från Chile 1987. Orättvisa för honom är när människor blir diskriminerade.” taget från http://www.ur.se

    Lustigt att han rappar så diskriminerande mot oss svenskar när han själv tycker det är så orättvist när någon blir diskriminerad. Jag tycker det är skamligt att man ska behöva höra sån här proucerande musik.

    Tråkigt nog så tror jag inte att Sveriges radio har något som helst problem att spela musik från artister som Gonza. En annan artist med liknande budskap är förstås Timbuktu som är en artist vars låtar ofta spelas på radio. Timbuktu har som kanske inte så många vet gjort en låt som heter ”det luktar rök” där han anklagar både Mikael Jansson och Jean-Marie Le Pen för att vara ”rassar och nassar”. Kan inte någon sätta stopp för denna svenskfientligthet. Jag är väldigt trött på att få höra hur dåligt det är att vara svensk!

  4. heimdal skriver:

    nu har jag skrivit ett mejl till svt-ombudsmannen@svt.se och frågat hur de försvarar att de har en uppenbart odemokratisk och politiskt bunden anställd på företaget, när företaget skall vara politiskt obundet.

  5. Robin skriver:

    Texterna ser ut som dom är skrivna av en efterbliven babian. Men gör är väl all rap när jag tänker efter.

    Och skratta bäst som skrattar sist, för sd kommer att med råge ta sig förbi riksdagsspärren (som förövrigt är odemokratiskt hög) och de kommer att avskaffa er älskade mångkultur, så att vanligt folk kan återfå sin trygghet på sina gator.

  6. Valiant skriver:

    ”White guilt”…

  7. Anders skriver:

    Jag har svårt att förstå att en blogg för ett parti med en tydligt tvivelaktig politisk agenda anklagar andra grupper för att ha just en tvivelaktig politisk agenda.

  8. Frans Johansson skriver:

    Anders:

    Vill du ha ett bemötande på din högintellektuella observation så blir du nog tvungen att precisera dig lite mer. Ska vi inte rikta kritik mot grupper som förespråkar våld mot oliktänkande bara för att vänstermedia felaktigt påstår att vi gör det? Eller hur menar du?

  9. Ja, Anders, nu får du allt precisera dig. Det där var nog det mest lama och ointelligenta angreppet på länge.

    1. På vad sätt har vi en tvivelaktig politisk agenda?
    2. På vilket sätt påverkar det vår rätt att fördöma att skatte- och licensfinansierad media – som dessutom slår sig för bröstet och påstår sig vara fri från politik – anställer terrorisförhärligande våldshetsare som programledare för barnprogrammen?

  10. Anders skriver:

    Den tvivelaktiga politiska agendan hos Sverigedemokraterna, enligt min mening, ligger i att påstå att man inte är främlingsfientlig när det är rätt uppenbart bara genom att kika runt litegrann på den här bloggen.

    Ni har all rätt i världen att fördöma andra. Min reaktion ligger bara i min egen uppfattning om Sverigedemokraterna.

    Däremot så håller jag med om att Gonzas låt är ett extremt lågt exempel på politisk musik. Jag skulle inte ens vilja kalla den politisk. Den liknar mer bara en sörja av skit.

    För informationen så är jag INTE extremvänster, om det nu skulle låta som att jag är det.

  11. Bra Anders!! Du lyckades prestera en åsikt! Kan du nu vara så vänlig exakt vad på denna sida du anser vara främlingsfientligt? För vi på sdblogg slåss inte mot väderkvarnar.. Kika runt lite till och kom med konkreta exempel Anders.

    Mvh Sven-Olof

  12. Anders skriver:

    Sven-Olof: Du kan väl kika på den senaste artikeln som postades. http://sdblogg.se/2007/12/16/expo-ger-ovantad-draghjalp-i-kampen-mot-islamiseringen/

    Anti-Islam är väldigt främlingsfientligt i mina ögon.

    Sen vill jag inte ha nåt överlägset ”beröm” för att ha lyckats prestera en åsikt. Men du kanske tycker att du är bättre än mig på nåt vis.

  13. Anders. Du har fortfarande inte lyckats presentera ett enda argument för varför sverigedemokraterna, eller denna blogg skulla vara främlingsfientlig. Att ordet anti-islam framkallar främlingsfientliga tankar i dina ögon har du gjort klart. Så nu är det upp till dig att visa på vilket sätt man är främlingsfientlig om man är motståndare till, och tar avstånd från en ideologi/religion som är kvinnofientlig, demokratifientlig, som undertrycker yttrandefrihet och åsiktsfrihet och som dessutom förespråkar månggifte samt äktenskap med minderåriga. Vi pratar om en ideologi/religion som inom Sveriges gränser strävar efter att flytta kampen för kvinnans rättigheter, demokrati och mänskliga rättigheter tillbaka till meddeltiden. Att jag tar avstånd från denna ideologi/religion gör jag med utgångspunkt i mänskliga, liberala, demokratiska värden. Inget annat. Oavsett om den som utövar religionen är min närmsta granne sen barnsben, eller ekonomisk flykting från Irak. På vilket sätt finner du att detta ställningstagande är främlingsfientlig? Och på vilket sätt förhåller du dig själv till dessa ovan beskrivna avarter?

    Jag förutsätter inte att jag är bättre än dig på något vis. Men jag förbehåller mig rätten att anse att jag har rätt, du har fel, i just dessa frågor.

    Mvh Sven-Olof

  14. Vad du inte tycks begripa, Anders, är att du och alla andra pro-islamister och mångkulturvurmare faktiskt slipper betala pengar till sdblogg. Däremot så tvingas du, jag och alla andra svenskar att betala pengar till ett oförskämt kräk till ”artist” som står för extrema politiska åsikter. Där är problemet.

    Med din retorik så har ingen organisation, som av godtycklig halvpuckad nätaktiv fjortis anses bedriva tvivelaktig politik, rätt att ha åsikter om saker de anser är fel. Du är inte lite snurrig du.

  15. Mia skriver:

    Anders – Hur är anti-islam främlingsfientligt? Det finns både europeiska och svenska muslimer. I sådant fall är det precis lika främlingfientligt att vara anti-kristendom (det finns förbannat många kristna i mellanöstern också, så att skylla på etniskt ursprung går inte). Vilket är något som man ser öppet i mainstreammedia med jämna mellanrum.

    Islam är inte bara en religion, det är en judehatande, kvinno/barnförtryckande, totalitär ideologi vars antal avrättade människooffer genom åren är långt värre än tex nazismens. Det räcker att ta en femsekunders blick på islamstyrda länder. Att _inte_ vara starkt emot något sådant är direkt omänskligt.

  16. MFN skriver:

    Låt oss konstatera att Anders nog inte kommer att komma tillbaka efter den här skarpa tillrättavisningen. Just precis det här behövs. Att kunna bemöta kritiken med slagkraftiga och sakliga argument. Den dagen bredden inom det invandringskritiska Sverige börjar lära sig detta så kommer ”rörelsen” att vinna mark i allt högre utsträckning.

  17. Alexandra skriver:

    Jag ska hjälpa Anders lite. Jag tror att de Anders menar med att den artikeln var främlingsfientlig är att den nämligen är emot Islam. Ert fel är att ni blandar ihop islam med TERRORISTER OCH POLITIKER som råkar vara muslimer. Islam har inget med politik att göra, det är en religion som vilken annan, personligen tycker jag den är väldigt lik kristendomen. Ni har inte bara miss uppfattat Anders utan ni har också miss uppfattat Islam. När ni säger att islam är antidemokratisk, när ni själva jätte demokratiska när ni är emot islam?
    Så vitt jag vet är RELIGIONSFRIHET en STOR del av demokratin.

    NI har dubbelmoral när ni står och säger att islam är antidemokratiska när ni själva är det!

    Och om ni måste veta så är jag inte muslim!

Kommentera

