Därför behövs sverigedemokraterna

blasippa_logotype_liten1.gifSvensk integrationspolitik bygger på orimliga resonemang. Det kan inte, som idag, ställas krav på svenskarna som i generositet erbjuder en fristad eller ett nytt liv åt dem som kommer hit, utan det måste rimligtvis åligga invandrarna att anpassa sig. Riktmärket bör vara att det inte ska finnas etniska enklaver i det svenska samhället. Detta kan undvikas genom ett moratorium av invandringen och att de som redan invandrat anpassar sig till Sverige och svenskt levnadsmönster, inte tvärtom. De som inte kan eller vill anpassa sig bör återvända där de kom ifrån. Svenska folket har de senaste decennierna fått erfara vad ”human” invandringspolitik och ”mångkultur” innebär i praktiken. Det har knappast politikerna som talar sig varma för den. Ordet human definieras som den som skriver på upprop om en öppen och generös flyktingpolitik. Att sedan den inhumana räkningen skickas vidare till den redan hårt pressade allmänheten nämns inte. Inom Sverigedemokraterna anser vi att möten kulturer emellan bör ske på frivillig, individuell grund, inte på statlig, kollektivt påtvingad grund vilket aldrig bäddar för bra resultat. Kritik av svensk invandrings- och integrationspolitik är inte detsamma som utslag av främlingsfientlighet.

Det finns ingen naturbunden rätt för alla att bosätta sig i Sverige, och speciellt inte att leva på andras tillgångar. De som kastar ur sig invektiv som rasist, främlingsfientlig och odemokratisk berättar mer om sig själva än något om sverigedemokraterna. Faktum är att majoriteten av svenskarna (och invandrarna) tycker som vi sverigedemokrater, däremot är rasisterna och mångkulturalisterna, som båda angriper och hotar oss i sverigedemokraterna, överens! När rasisterna säger att invandrarna inte kan bli svenskar (på grund av sitt ursprung) så säger mångkulturalisterna att de inte ska bli det! När vi då som sverigedemokrater säger att invandrarna kan och ska anpassa sig och bli delaktiga ”i det gemensamma” genom att assimileras till den nationella kulturen så borde vi rimligen inte kunna anklagas för rasism och nazism. Nazismens rasteorier föraktar nationalismen och ligger istället närmre den internationalistiska marxismen. Till skillnad från nazismen och kommunism som bygger på hat mot andra människor så bygger konservatism och nationalism på kärlek, trygghet, omtanke och traditioner.

Vad som länge saknats i Sverige är ett parti som tar upp frågorna som diskuteras på arbetsplatserna och hemma vid köksborden. Det behövs ett värdekonservativt och nationalistiskt alternativ i svensk politik, en röst som försvarar det tidlösa. Sverigedemokraterna är vad som saknas, dels för att vi skiljer sig från andra partier då vi håller fast vid traditioner och värderingar som gått i arv och dels för att vi är emot människans dekonstruktivitet av tidlösa värden och sunt förnuft.

28 Responses to Därför behövs sverigedemokraterna

  1. Chileno skriver:

    Som stölt svartskalle håller jag med er om många saker, utom det där du skrev om att invandra ””” att leva på andras tillgångar ”””
    Själv har jag alldrig fått nån bidrag för jag har händer och foter så jag kan jobba.
    Om vi tänker på att i Sverige det finns ca 1,5 milj personer som får bidrag, och jag med många andra svartskallar inte är en av dem, då måste det betyda att det är svenskarna i majoritet som får en del av mina 100.000 kr jag betalar i skatter varje månad på mitt företag. Jag betalar utan att klagga om det för det finns många svenska studenter som vill få hjälp för att kunna studera på universitetet och sedan bli arbetslösa

    Ska jag klagga eller försöka hjälpa dem?

    DE SOM KLAGGAR MEST ÄR DE SOM HJÄLPER MINDRE

    Rasisterna tar nästan alla socialbidrag eller är med på inkasso, och det får de gärna göra om de behöver hjälp

    Också ska jag lära er lite historia:

    Att prata om rasism i ett land som Sverige är ganska dum, eftersom svenska rasen finns INTE

    Under historian har funnits bara 3 eller 4 raser i Europa:
    Rom, Germania, Engelska och Vikinga rasen som har sitt ursprung i Island

    Vad är det som finns för blanding i Sverige för det kan inte kallas för ras. Det är en blanding mellan Island och Germania

    Kolla på Islänska språk och runsvenska

    Sen har vi snacket om kultur, kulturen i Sverige är helt ok, men det finns saker som får alla i världen att skratta

    NI TROR INTE I GUD, GUD FINNS INTE FÖR ER

    Frågar jag en rasist i Sverige om de tror i Gud säger de NEJ, han var jude

    Varför då firar ni Julen då? varför då firar ni Lucia?

    Julen och Lucia är till för oss Latinos som är katoliker eller?

    Säg bara en sak som är riktig svensk inom svenska kulturen, bara en

    Lucia? Italien
    Julen? Italien
    Äta jordgubbar med vanilglas? Jorbuggar har sitt sprung i Amerika så det är omöjligt
    Midsommar?

    Då vet ni nu att det bästa man kan göra är att läsa lite innan man pratar om saker man inte ens kan

  2. Chileno skriver:

    Låt mig gissa:
    Halloween är riktig svensk kultur?
    Inte ens tofflor eller Volvo är svenskt

    Allt det här säger jag BARA så att ni och vi alla kan fundera lite på en sak

    När ska vi sluta bli Amerika-wannabe? Och när ska vi sluta kopiera och kopiera från andras länder?

    När ska vi ha en riktig svensk kultur?

    Invandrarna kommer med egna kulturer och ideer och de kan kanske hjälpa lite men inte mycket, vi behöver smarta personer som kan ha egna ideer

    LITE MER UTBILDNING TILL ER

    Ordet Kultur som kommer från Latin menar att:

    Man skördar det man sår (planterar)

    Men ni kanske inte viste det? eftersom alla tror att ordet VOLVO betyder RULLAR när på riktig det betyder JAG KOMMER alså VUELVO

    Ok jag slutar nu, hoppas ni comprende amigo

  3. Frans Johansson skriver:

    Alltid trevligt med besök av åsiktsmotståndare! Som ett litet bemötande av några av dina påståenden så vill jag börja med detta:

    ”…då måste det betyda att det är svenskarna i majoritet som får en del av mina 100.000 kr jag betalar i skatter varje månad på mitt företag. ”

    Det ter sig högst rimligt att de flesta bidragstagarna är svenskar, svårt att säga emot, men ser man på antalet bidragstagare i olika samhällsgrupper så blir nog siffrorna desto dystrare om man tittar på vissa invandrargrupper.

    ”Att prata om rasism i ett land som Sverige är ganska dum, eftersom svenska rasen finns INTE”

    Vem är det du angriper här? Oss i Sd eller de som kallar oss rasister? Vill bara klargöra att vi i Sd aldrig påstått att Svenskarna är en ras. Däremot är vi ett folk med en rik historia och en säregen kultur.

    ”…Vikinga rasen som har sitt ursprung i Island”

    Vikingarasen? Den har jag aldrig hört talas om, men jag kan bara för sakens skull berätta att Islands nuvarande befolkning huvudsakligen härstammar från övriga norden, utom Finland. Inte tvärt om, vilket du tycks tro.

    ”Säg bara en sak som är riktig svensk inom svenska kulturen, bara en”

    Vad är du ute efter? En maträtt? En högtid? Vill du ha det till att svenskarna saknar en kultur? Om Svenskarna är precis likadana som det land du kommer ifrån, varför flydde (?) du då hit? Vill du läsa lite om min syn på Svensk kultur så kan du klicka här: http://sdblogg.se/2007/02/22/den-svenska-mentaliteten-en-viktig-del-av-den-svenska-kulturen/

    ”Då vet ni nu att det bästa man kan göra är att läsa lite innan man pratar om saker man inte ens kan”

    Bra sammanfattning! Grattis förresten att du tjänar så bra. Det är dock något vi i Sverige inte skryter om utan vidare. Liksom en del av vår kultur.

    Skriv gärna igen

    Vänligen

    Frans

  4. Jorma skriver:

    ”Under historian har funnits bara 3 eller 4 raser i Europa:
    Rom, Germania, Engelska och Vikinga rasen som har sitt ursprung i Island”

    Vad snackar du för skit? En Rom är för fan inte en ras! Det är flera olika folkgrupper med helt olika utseenden och kulturer samt språk. Engelsmännen är ju både saxare, kelter och norrmander mm. Och vad fasen menar du med Vikingaras, eller för den delen ursprung på Island? Ja du var ju lärd inom folkvandringar och dess historiska ursprung…baaaah. Vet du en sak…det finns inget som heter Chilenare för ni är ättlingar till Arabernas slavar, vilka är uppblandade med allt som dom hittade i Afrikas norra öken och djungel i en konfettiblandning som kallas Spanjacker. Sen finns det inga olika mäniskoraser enligt DNA och genetiks forskningar, däremot olika folkslag. Ja såvida du inte tillhör rasen Schimpans då förståss vilket man kan tro. Och detta är inte menat pga av din härkomst utan din enorma hjärnkapacitet.

  5. Stor Johan skriver:

    Inte helt chockerande att en Chilenare tittar in, de är inofficiellt utesedda av socialdemokratin som multikultins inteligensia.
    Som vanligt när man träffar dem inom fack osv så har de stor trut men lite kunskap (intelligent enligt Socialdemokratin) Sahlin med flera…
    Svensken tillhör de germanska stammarna (indoeuropeèr) langebarder, och vi vandrade in via Ukraina, Polen.
    Langebard översatt betyder långskägg.

    Religionen Chileno, vi hade tillskillnad ifrån er en gemensam religion redan långt innan kristendomen, Asa tron, därför har vi alltid haft en fri attityd mot den nya religionen kristendom, vi blev inte piskade till underkastelse, det gick liksom inte utan herrarna påvar o prelater fick nöja sig med en medelväg där vår gamla tro bakades in.

    Ni har mycket att lära om Europa och på tal om det så kallar spanjorerna er chilenare tydligen för zigenare eller?

  6. Jorma skriver:

    Morgoth, tror aldrig jag käftat emot dig tidigare…men kan du inte förklara din nationalistiska syn för Jackie Arklöf!!

  7. mammasan skriver:

    Jag håller med Chileno
    Ni tror fortfarande att jorden är platt

    Vilken intelligens snackar ni om? svenska skolan suger, därför upptäckte ni alldrig America

  8. Stor Johan skriver:

    Jens Leandersson
    Hycklarpartiet S har ju en politisk agenda i att importera röstboskap som de kan leka storebror över, att älska dem är ju en helt annan femma.
    Ja bosätt er gärna! Men inte som granne till mig….o vips så har vi apartheid med ghetton.

    De som kommer hit är lika med på spelet, javisst hit med stålarna bara, i övrigt kan ni potatisnyllen dra…

  9. en annan latino skriver:

    Du ska veta att i Chile finns 1 milj tyskar från gamla nazi-tyskland som flydde ditt och blev chilenare, sen finns det 1 milj engelskmän och resten är spanjorer, det finns bara 300.000 indianer i ett land med 16 milj personer

    Indianer tror jag inte kan de kallas, de riktiga nazi-folk som finns i världen bor där om ni inte viste det

    Hela södra chile är nazi

    Sen om du läser lite bättre så är chileno ingen flyktning eller asylsökande utan en kille som har gött om pengar och som hjälper många svenska med jobb och bidrag

    MVH
    En latinoamerikansk

  10. Krille skriver:

    ”Detta kan undvikas genom ett moratorium av invandringen”

    1989 så genomförde S med stöd av de övriga paetierna, det såkallade Luciabeslutet. Landet ansågs sakna fortsatt mottagningskapacitet. SD borde ställa detta som ett krav, dvs kräv att de ansvariga inför ett Luciabeslut 2.

    Jag skulle gärna höra de ansvarigas motivering till varför det ej anses vara nödvändigt idag, när det ansågs vara nödvändigt på den tiden. Situationen i dagens Sverige är ju knappast bättre än då. Det kan ju alla med något vett i skallen begripa.

    Vad skulle ”skarpsinniga” Måna säga om ni krävde av tex S att ta sitt ansvar, som man verkar ha gjort -89

  11. z999 skriver:

    Morgoth, jag tror att Jorma använder Jackie Arkelöv som exempel på en person av främmande etisk härkomst som ändå kan anamma ett nationalistiskt tänkande som ligger nära ND’s nationalism. Detta skulle då överbevisa ditt påstående att etniska främlingar inte kan bli nationella svenskar eller nåt sånt.

    Det är alltså vad jag tror att Jorma syftade på och är ingen spegling på något sätt av hur jag tycker.

  12. Jorma skriver:

    Morgoth, jag menade exakt så som z999 skrev 😉

  13. Jorma skriver:

    Ska förklara…om en etnisk Svensk familj adopterar en grabb eller tjej från tex Iran, så blir ungen garanterat svensk i sitt sinne. Om en Iransk familj skulle adoptera en Svensk unge (Gud bevare bla bla..) så skulle den ungen garanterat bli Iranier i sitt sinne. Ställ dessa sedan bredvid varandra i Sverige och tala om för mig vem utav dessa två som är mest Svensk och nationalist! Den sk renrasige eller den svensksinnade ungen? Hajar du vad jag menar?

    Så att folks nationalism skulle ha med ras att göra är bullshit, som jag ser det.

  14. Stor Johan skriver:

    en annan latino

    ”Du skall veta att” Jo tack det är mycket vi här i sverige skall veta och vet.
    Chile är inte undantaget jag satt i 70-talets skola o tuggade Alliende, Che, o Castro, Guatemala, Bolivia Grand Caco kriget , Texas slaget vid Alamo och amerikanska bolag i sydamerika som tog över grönsaks odlingen, jo tack jag kan förmodligen mer om er än ni själva.

    Ironiskt nog så kommer folk hit o snackar gojja om Sverige och påstår ”du skall veta”! Nej tack! Jag behöver inte och vill helst inte veta ett skit mera, jag är fullproppad o spyfärdig av info om var hottentott världen över.
    Man kan ju inte heller begära att ni skall veta något om oss i gengäld näe det skall väl vi läääraaa er. F_n när jag åker på semester utomlands så sätter jag mig innan, in i landets kultur och historia av ren respekt!
    Här har vi ju ingen äldre kultur enligt vänstern för allt började i Ådalen 1900kallt och vi är bara tutti frutti bene nutti.

    Jösses vad trött man blir….

  15. Jorma skriver:

    Morgoth dom som toppar statistiken hur du än vrider på det är vanliga Svenskar. Så du menar med ditt resonemang, att tex min släkt som kom hit 1512 samt att mina barn som är klarblåögda med snövitt hår ( är även själv blond med klarblå ögon)inte är äkta nationalister? Jag och mina ungar är rasblandade som du kallar det. Dessutom är båda mina ungar blåblodiga trots olika mödrar…sonen är dessutom släkt med (wachtmeister) självaste Kalle knug den 16e…trodde sådant var utav betydelse för er sk äkta nationalister? Vad är han enligt er äkta nationalister? En tattarfemmänning till kungen? Morgoth är din släkt ”renrasig”…har du rent blod i dina ådror ifrån alla hörn utav ditt släktled?

  16. kent skriver:

    Det finns väl inte många som bryr sig om någon ras, det handlar väl mer om kulturer som inte kan sam existera + religioner som splittrar och hatar varan, därför bör man tänka sig noga för inan man blandar och ger. För det går aldrig att backa om det går åt helvete och ingen vinner ju på evig inre splittring

  17. Steve skriver:

    Själva SD-bloggen kan ofta vara förnuftig, men sedan blir (alldeles för ofta) kommentarerna sorgliga. Anonyma svennar som svär och förbannar över invandrarna. Vem bestämmer över svensk invandringspolitik? Gissa! Inte los chilenos, i alla fall.

    Chilenarna ser läget klart. De skiljer mellan politicos, de som flydde sedan Allende störtats, och economicos, de som kommer för att söka arbete.

    Till de svärande svennarna vill jag påpeka att flyktinginvandringen — och det är den som ställer till problem — började synas år 1984 i SCB:s statistik. Vem regerade då? Vem tog besluten?

    Till mi amigo chileno vill jag som svensk och nordbo gärna citera den store franske tänkaren Montesquieu (1689-1755) som i boken ”Om lagarnas ande” skriver:

    ‘Skandinaviens stora prerogativ (fördel), som bör sätta detta folk över alla nationer på jorden, [är] att detta land har varit upphovet till Europas frihet — det vill säga nästan all den frihet som nu finns bland människor.’

    Hela bokens text finns i engelsk översättning hos The Constitution Society
    och citatet ovan i bok XVII p. 5:

    ”I do not know whether the famous Rudbeck, who in his Atlantica has bestowed such praises on Scandinavia, has made mention of that great prerogative which ought to set this people above all the nations upon earth; namely, this country’s having been the source of the liberties of Europe — that is, of almost all the freedom which at present subsists amongst mankind.”

  18. […] “Det finns inget som heter Chilenare för ni är ättlingar till Arabernas slavar, vilka är uppblandade med allt som dom hittade i Afrikas norra öken och djungel i en konfettiblandning som kallas Spanjacker.“ […]

  19. Stor Johan skriver:

    Steve

    Den var förnuftig tills en chilenare ville uppfostra oss i vetandet om vår egen uppkomst, jaaaa vi är ifrån Island!
    Mammasita utvecklar vidare med att vi inte upptäckte Amerika och tror fortfarande att jorden är platt! -ja man kan verkligen undra och då tycks den luta åt nord för allt löst verkar glida hit.

    Steve kliv av hästen du inte fixar att föra, Frankrike är sedan 1789 kulturbäraren och grundplåten för det moderna USA och Europa.

    Skrämmande rastänkande, jojo… men det startade med respektlösa utalanden ifrån latinos om vår okunskap, att inte vända andra kinden till är inte rasism!
    Ditt exempel må se illa ut draget ur sitt sammanhang men ser man det kopplat till att ingenting är svenskt, vi kommer ifrån Island o blabla så är det svar på tal med samma mynt!
    Standard upplägget drivande hund fungerar dåligt på gråbens marker.

  20. Jorma skriver:

    Haha…ja den SD-mytomanen vet hur han ska rycka meningar ur sitt sammanhang 😉
    Däremot så kanske det vore på sin plats att ta bort hans länkning till sin fulblogg. Ser ju inte så bra ut att länka till en multiplexdåre med ett så gediget straffregister som denne har.

  21. Jorma skriver:

    Fasen jag kan inte låta bli…

    ””Vi har allt kommit längre än spanjacker, fransoser och spaghettilirare, som håller på med så uråldriga begrepp!”

    källa:http://tommyfunebo.blogspot.com/2005/12/i-vilket-annat-land-som-helst.html

  22. Steve skriver:

    Jag skulle nog vilja föreslå dem som driver den här bloggen, att spärra kommentarerna. Gör som tidningarna, ta med några debattinlägg (i kommentar-form, alltså) som ni tycker för resonemanget vidare, men spärra för struntet.

    (Det måste väl finnas något forum ute på nätets tassemarker, att hålla till på för herrarna som bara spottar och svär?)

    I Sverige går det ju idag inte att föra ett kritiskt, men seriöst, resonemang om problemen med invandringen. En plats där man kan t.ex. påpeka medias förvrängningar av sanningen. Men en plats där de som hatar utlänningar inte kommer med.

  23. Stor Johan skriver:

    Steve
    Du tycker inte att du är lite kontraproduktiv nu?

  24. Chileno skriver:

    Jag tycker om när ni försvarar sig, kolla ett annat inlägg jag skrev på det om dumskallar som vådtar tjejer så ser ni att jag tycker att ni har rätt på många saker

    Jag själv är nationalist eller så kallad patriot

    Problemet är bara att ni slänger i alla invandra i samma påse och det får några som gillar era ideer (som jag gillar några av era ideer) att ogilla er

    Jag vill att ni ska kunna fira nationaldag utan att bli kallad för rasister, jag vill också ha mindre invandring i sverige för några ställen i sverige ser inte ut som sverige utan som ……. ja ni vet

    men det finns bra folk som sverige behöver, det är därför ni måste i era komentärer skriva ( några ) inte om alla invandra

    de chilenare som kom hit på 70-talets är nu redan pensionärer, många av dem är mer svenskar än ni själva för de har varit i sverige fler år än många av er. Och det som är roligt är att de kallar sig chilenare och är stölta över det

    Så ni har rätt med att invandra alldrig blir svensk, och jag tror inte heller att de vill bli det

    Jag kommer från ett land där det finns mycket rasism och klasism, efter att jag började i skolan i chile lärde jag mig att hata många raser av de äldre personer, skit om dessa och dessa

    Sen när jag kommer till sverige och delar ländet med många av de jag inte gillade innan kunde jag lära mig att de också är personer och att inte alla är lika då kan man inte slänga alla i samma påse

    Stackars flyktningar som kommer från Palestina har ingen nationalitet, de bara önskar och gråter för att kunna komma tillbaka till sina länder men de kan inte utan nationalitet

    Det sverige ger dem är ett passport så att de får göra det, och tro mig att de flesta gör det

    Jag tycker att ni borde framföra en ny nationalism tillsammans med invandring, det finns alldeles för många invandra i sverige, mer än 1 milj. De vill inte bli svenskar så ni behöver inte tänka på det. Men ni kan jobba tillsammans för den nya sverige

    Ger er Amerika som exempel på att man kan lyckas

    Och sist men inte minst: Nej till islamisering av sverige, de som kommer till sverige MÅSTE anpassa sig till sverige

    Amerika är störst och multikultural, men alla följer landets kultur och traditioner, det samma önskar jag för er i sverige för jag sticker om 3 år härifrån till Karibbien med min svenska fru och mitt barn, ska ta mig fan till Bahamas och leva livet

    Lycka till och tänk på vad jag sa

    Suerte amigos och tro inte och media för USA manipulerar dem

  25. Petter skriver:

    Ni två chilenare kan ju uppenbarligen ingenting om vare sig er själva eller oss svenskar, så bespara oss skitsnacket för det blir mest pinsamt för er egen del. Sedan håller jag med om att större kontroll borde införas där oseriösa och substansfattiga inlägg tas bort medans de som för diskussionen framåt lämnas kvar, givetvis ska denna upprensning ske högst objektivt så man får ta del av alla sidors åsikter. Slutligen kan jag ju säga att jag håller med blogginlägget i stort samt att ni invandrare som ser till att själva intergrera er utan barnmamma statens hjälp borde uppskatta ett parti med SD’s agenda eftersom det kommer bli bättre för alla. Givetvis innebär det inte att man som invandrare ska behöva döda sin kulturella och etniska identitet, men vem som helst förstår ju att om man tofflar för mycket i ett land som tar emot så många invandrare med helt annorlunda kulturer så kommer det obönhörligen resultera i gigantiska konflikter. Man måste sätta gränser, regler och annat helt enkelt – och i Sverige borde rimligtvis svenska regler utformade ur svensk synvinkel gälla.

  26. Tobias skriver:

    Sd är ju emot invandring och i sverige minskar befolkningen utan invandring. Jag förstår inte hur de kommer att funka utan invandringen och de som invadrar de behöver ju hjälp. Att emmigrera är oftast sista utvägen om de inte vill bli dödad eller förföljda. Sverige har ju ett fungerande samhälle varför kan vi inte låta invandrings politiken vara som den är. Med nya kulturer kommer också nya idéer och idéer kan bli fungerande företag. Ni nämner att gäng bildas när folk invandrar och det är sant men om vi fördelar invandringen jämnare i landet undviker vi det ”problemet” (alla gäng är inte kriminella). Jag är emot Sd men jag gick in på denhär hemsidan för jag ska göra en uppgift i skolan om källkritik och när jag läser era åsikter håller jag med om många tills jag kommer till invandringsfrågan då märker jag att ni bara tänker på den frågan och de andra har ni bara skrivit ihop lite snabbt. Detta märks tydligt på språket som används och mängden text. Jag tycker att vi alla borde vara mer källkritisk för jag började hålla med om saker som jag tycker är fel. Jag upskattar om ni läser och savarar på min komentar. PS om jag inte skulle läst reglerna skulle jag ha andvänt svordommar.

  27. Frans Johansson skriver:

    Tobias:

    För att vara en naiv skolungdom måste jag säga att du är mycket vältalig! 😉 Jag tror inte det finns något jag kan skriva som kommer att få dig att gilla Sd bättre, men jag ska ändå försöka svara på dina frågor.

    Precis som du säger så minskar Sveriges ursprungsbefolkning beroende på att vi föder för lite barn, men så måste det inte vara. Vi i Sd vill därför verka för att få tillbaka familjens ställning i samhället och således också få upp den sviktande nativiteten. Den goda viljan i att man och kvinna ska vara jämställda har gått så långt att vi föder för få barn för att vårt folk ska kunna överleva på lång sikt. Är lösningen på problemet att vi ersätter befolkningen med andra folk? Ska vårt unika kulturarv endast existera i framtidens historieböcker? Ja, hatar man allt genuint svenskt, så som Mona Sahlin så fint uttrykte det, så visst! I den takt invandringen sker just nu så kommer detta förlopp ske mycket snabbt. Varje år så kommer främmande kulturer till vårt land som motsvarar en procent av hela vår befolkning.

    Men även fast vi tar in ca 100.000 invandrare varje år så måste detta ses i relativa sammanhang där vi knappast kan göra anspråk på att göra värden till en bättre plats att leva på. Tar vi in 50.000 irakier så måste man också se att vi lämnar 26.000.000 till sitt öde hemma i Irak. Är det då inte bättre att vi sattsar de pengar det kostar att inhysa denna, för sverige, enorma samling människor, på att försöka göra Irak till ett land folk kan stanna och leva i?

    Jorden rymmer närmare 6 miljarder människor. Säkerligen har minst 2 miljarder av alla dessa människor en riktigt urjävlig livssituation. Tar vi in några hundratusen flyktingar så är vinsten för omvärden en spott i Östersjön, medans dom mänskliga förlusterna inom landet är rejält kännbara.

    Fundera lite på dessa frågor! Hur tror du att Sverige kommer att se ut om sisådär 20 år? Kommer det vara ett samhälle där du vill ha dina barn växa upp? Bara du kan svara för dig…

  28. Stor Johan skriver:

    Tobias du är vuxen nog att veta att SD profilerar sig på tabuet invandringspolitik liksom att Socialdemokratin profilerar sig på multikultur och ett skatte /bidragssamhälle medans moderaterna rider på en antisskatt/bidrags modell. Resten får du liksom söka efter i partierna program eller delta i en blogg som berör din aktuella preferens.
    Att emmigrera är inte den sista utvägen, för allt för många är det den första när saker inte passar i hemlandet och de är villiga att bli skyldiga förfalskare och smugglare 100 000kr för att komma ifrån den börda gemene man i landet axlar, sedan åker de dit på semester och bräcker släkt o vänner som stannat kvar och jobbar för landet. Och det är så att smuggling står för 90% hur sedan en 100 000kr skuld betalas får du allt mogna till och begripa.
    Gäng är alltid kriminella, jag var på 80-talet som ung ilag med ett tjog grabbar men vi kallade aldrig oss ett gäng och vi hade ingen definierad ledare, vi var kompisar och laglydiga.
    Nämn en ide som kommit till igenom att en ny kultur etablerat sig här och då vill jag ha exempel utanför snabbmaten, musiken och inom 1900-talet.
    Och se inte en svordom!

Kommentera

