Bilden på misstänkte gärningsmannen

misstankte_valdtaktsmannen_i_orebro.jpgNu har vi på sdblogg fått tillgång till den icke retuscherade bilden på den misstänkte gärningsmannen från överfallet och våldtäktsförsöket i Örebro, ett brott som Frans Johansson kritiserat medias agerande kring Här!

Vi vill till skillnad från etablerad media hjälpa polisen att få bort denna man från våra gator. Därför publicerar vi bilden och hoppas att någon som ser den kan medverka till att polisen kan få till ett gripande.

Om du känner igen denna man, tveka inte att ringa polisens tipstelefon på nummer 0738-11 41 14.

Signalementet lyder:
– 170-175 cm lång
– Mörkhårig
– Pojkaktigt sydländskt utseende
– Kläder enligt bilden

Nedan, kompletterande uppgifter enligt TV3:s efterlyst:
– 20-årsåldern
– Mellan 175 och 180 centimeter lång (!)
– Vid överfallet bar han mörka byxor och en midjekort mörk jacka.
– Talade svenska med brytning.

Notera: Mannen på bilden är inte dömd för något brott och förblir tills så sker inte heller skyldig i juridisk mening. Polisen i Örebro är dock mycket angelägna att få tag i denna man.

5 Responses to Bilden på misstänkte gärningsmannen

  1. Nisse i Svängen skriver:

    Vad är det för j-vla trams som sdblogg.se håller på med? Beslut om publicering av bild eller inte ska fattas av polisen och ingen annan. Representerar sdblogg.se ett politiskt parti, eller är det en allmän lekstuga för människor som vill leka detektiver?

    Enligt svensk rättspraxis kan man inte vara oskyldig i ”juridisk mening” samtidigt som man är något annat i någon annan mening. Eller är SD:s ambition att ändra på det? Skriv det i så fall. Det här är en mental härdsmälta som bara bekräftar det som många redan misstänker – att SD är ett gäng glada amatörer som seglar i missnöjesmedvind, men vars starka sida inte direkt är det här med intellektuell verksamhet.

  2. Nils:

    Om du läser ursprungspostningen nedan (Varför vill Nerikes allehanda inte få fast våldtäktsmannen?)så kanske du har större förståelase för agerandet. Där framgår tydligt att polisen bett medier att publicera bilden utan att dölja ansiktet på förövaren.

    När du läst detta så är du välkommen att inkomma med en ursäkt för din överilade reaktion.

    I övrigt förväntas du i fortsättningen hålla en mindre tölpig ton när du skriver kommentarer på sdblogg. Som jag ser det så är det du, och inte vi, som brister vad gäller den intellektuella verksamheten.

  3. Frans Johansson skriver:

    Som ”Den förbannade” konstaterat verkar det inte som att du läst den tidigare artikeln i ämnet som var starkt kritisk mot medias agerande i frågan. Dock skulle det kännas som dubbelmoral att INTE publicera bilden efter den känga jag riktat mot bl.a NA.

    ”Vad är det för j-vla trams som sdblogg.se håller på med? Beslut om publicering av bild eller inte ska fattas av polisen och ingen annan.”

    För att vara en sån ”j-vla” besserwisser så måste det kännas tämligen generande att ha så fel i sak när du berättar hur beslut fattas. Eftersom vi har en ganska generös tryckfrihet, i detta vi i folkmun kallar demokrati, så står beslutet att publicera eller inte helt till tidningen. Har polisen lämnat ifrån sig bilderna så gör alltså tidningen precis hur dom vill. Går polisen in och påtalar vad tidningarna ska trycka och inte trycka så överstrider dom gravt sina befogenheter. Om något olagligt skett så kan det givetvis bli tal om rättsliga följder, men publicisten kan i så fall åtalas fört i efterhand.

  4. Tore skriver:

    Det kanske är ”Nisse” som inte vill att vi/polisen
    skall visa hans ”fula tryne”. Är han oskyldig, så
    är ju ingen skada skedd. Men då han ej vill visa
    att det är han, kan ju misstankarna förstärkas…

  5. Chileno skriver:

    Jag Googlade lite och hittade många galna inlägg som fick mig att skratta gött…
    Vill bara säga att mitt inlägg är ganska viktig för er alla för jag är en person som är neutral och har ingenting att göra med era politiska problem, men jag har en lösning till det problemet som finns i Sverige med alla dumskallar som våldtar tjejer. Ni som parti kanske kan ha det som ide?

    Vi behöver inte snacka om det handlar om invandra killar eller svenska killar som våldtar mest, vi måste tänka på varför det händer, vad kan vi göra åt det…

    Problemet är att det finns alldeles för många killar i Sverige som är blyga, som inte har erfarenhet att kunna dejta en tjej eller få en tjej att bli intresserad av dem, såna killar bara onanerar hela tiden och deras mentalitet blir skräpp. När såna killar uppnår en vis punkt där de inte längre tänker med huvudet, utan med det lilla huvudet precis som djurerna, då vill de få sex till vilket pris som helst…

    Vad har de för alternativ då? har vi tänkt på det? Vad erbjuder vi för alternativ till såna galningar så att de inte skadar våra tjejer?

    INGA

    Vi bara tänker på att straffa dem utan att förstå dem !!!

    Under hela mänsklighetens historia har funnits en lösning till det problemet, men som tyvärr man i Sverige har skrivit i det stora boken som OLAGLIGT, varför klaggar vi sen då?

    Horor, Horor är enda lösningen som finns. Horor finns för att hjälpa såna galningar eller blyga killar eller helt enkelt killar med porrdrömmar

    Kolla statistiker om våldtäkt i länder som Tyskland, Holland bl.a

    Ni kanske tänker: nen men vi vill inte ha horor i Sverige, de finns, de kommer att finnas hela tiden. Men ingen kan anställa dem för en timme eller nått för då blir man straffad

    Danmark, det finns fler bordeller än skoaffärer 🙂 kolla statistikerna

    DUM IDE? det kan hjälpa lite tycker jag, om vi kan rädda på det sättet minst 1 tjej av att bli våldtagen då är det värd att satsa på det

    tänk på det killar

    På andra sidan tycker jag att media borde få visa bilder till alla såna dumskallar så att alla kan se dem i ansiktet och känna igem dem på gatan

    ============================
    Egna kommentär om andra inlägg jag läste:
    ============================

    Ja, invandrana kanske en 40% har bra ideer och mycket kultur ni skulle kunna lära sig ifrån, men tyvärr inte alla för många kulturer passar inte bra med svenska kulturen

    ===========================
    Fel saker som finns i Sverige
    ===========================

    -Ganska dum att svenskarna inte kan fira nationaldag med patriotism för annars blir ni kallade för rasister
    -Att straffa är inte bästa lösning
    – Som patriotiskt, ha förtfarande en kung som gömde sig i England när Hitler började våldta nästan hela Europa, en kung måste visa ansiktet och kämpa till döden för sitt folk
    – för höga skatter
    – för många bidrag, ni blir panka
    – alla invandra måste anpassa sig till det svenska kulturen och språk, inte tvärt om
    – orespekt med privacitetet (att visa hur mycket man tjänar per år så att rånarna ser adresser till fina stötar)

    =============================
    VEM ÄR JAG?
    =============================

    – chilenare
    – ingen invandra eller flyktning
    – företagare som hjälper Sverige att växa
    – alldrig nån bidrag
    – gift med världens vackraste tjej (svenska)
    – svenskt i pappret
    – inga skulder

    Var jag än går och vem jag än pratar med säger jag att jag är chilenare, vill inte bli svensk för att jag är stölt på vem jag är och hur jag ser ut.

    Alla tjejer jag träffar säger vilja ha en snygg latino svartskalle med gröna ögon som jag. Som dansar kanon bra SALSA och som jag lärar alla mina hundratals svenska vänner att dansa i min danskola

    När jag reser till Chile tittar alla på mig som en invandra i mitt eget land. Jag gillar att vara invandra, känner mig som en turist hela tiden och det är spännande

    FÖRBÄTTRA SVERIGE
    Lär dig av oss amerikaner, sluta tro att jorden är platt som ett bort, annars kommer det att hända samma sak som hände Sverige på 1500-talets

    DVS: Att vi upptäckte en ny värld för att vi gåv världen en chans medan på svenska skolornas fortfarande satsade allla på att jorden var platt som ett bort och därför finns ingenting i Amerika kontinenten som bär svenska flaggan…

    USA är en bra exempel på kultur, raser och makt. För att de ger världen en chans

    Sverige borde också göra det och förstå att världen som finns att upptäcka har bara ett namn:

    Globalisering av jorden

Kommentera

