Tack Sverigedemokraterna!

Min sambo påminner mig med jämna mellanrum om mina alltför kritiska och negativa artiklar. Påminner mig om min argumentation, som uteslutande behandlar andras tillkortakommanden, inte deras förtjänster. Och visst har hon rätt! Ser jag tillbaka på mitt skrivande så inte dryper det av beröm, tack och positiva omdömen. Självkritisk som jag är måste jag naturligtvis ändra på detta förhållande. Följande inlägg skall däremot inte ses som sprunget ur ett behov av att framställa mig själv i mer positivt dager. Ej heller som fjäsk, inställsamhet eller oförtjänt ryggdunkande. Det är helt enkelt ett ärligt, ur hjärtat framfört tack.

Tack, alla ni sverigedemokrater som fortsätter ert oförtrutliga arbete för en bättre framtid för oss alla. Tack för att ni vågar stå upp för det ni tror på. Tack för att ni, vi, just du är beredd att ta konsekvenserna, beredd att möta svårigheterna. Tack för att ni inte som de ryggradslösa i andra partier, faller för den politiskt korrekta retoriken, utan vågar förkasta de av etablissemanget fastställda sanningarna. Jag vill också passa på att tacka alla er som arbetar för Sverigedemokraterna i kommuner, landsting, regioner och nämnder. Ni som dagligen måste bemöta lögner om er själva och partiet i lokala media. Som får stå ut med odemokratiska partiers skamlösa behandling i fullmäktigen och i den lokala debatten. Tack alla ni som fortsätter att sprida partiets politik. Alla ni modiga som delar ut partiets kampanjmaterial på gator och torg och i tiotusentals brevlådor, trots odemokraterna som hotar er säkerhet. Alla ni som oförtrutet skriver insändare och debattinlägg i tusental, trots att den politiskt kontrollerade lokaltidningen kastar den rakt i papperskorgen. Alla ni som vågar ta debatten i lunchrummet, trots att ni riskerar uteslutning ur facket och både arbete och karriär. Jag vill också passa på att tacka de som åtar sig uppdrag på en lite högre nivå, i distrikten samt i partistyrelse och partiledning. Vi vet alla att ni satsar allt på ett kort. Det är inte bara så att allas vår framtid beror på hur väl vi lyckas, tillsammans. Ni vågar sätta er personliga framtid, era framtida karriärer, er personliga säkerhet och sociala ställning på att hjälpa oss alla till en strålande gemensam framtid. Ni kan aldrig få nog med beröm. Ert personliga engagemang är beundransvärt och entusiasmerande. Tack!

Samtidigt kan jag inte låta bli att ge en känga till er andra. Ni som inte förtjänar beröm. Om du läser detta kanske du tillhör den ryggradslösa skara som fortfarande röstar på riksdagspartiet, du kanske till och med arbetar politiskt. Förmodligen är du här, läser denna blogg just därför att du egentligen håller med om våra åsikter. Men du föddes utan ryggrad, således vågar du inte ta de nödvändiga stegen, sticka ut hakan, forma din egen framtid. Kanske är du journalist. Du fortsätter dagligen skriva positivt vinklade artiklar om det mångkulturella samhället, trots att du som journalist sitter inne med kunskapen om hur det ser ut i verkligheten. Du förfalskar, skönmålar och förändrar i nyhetsrapporteringen för att dölja sanningen för svenska folket. Du förtjänar bara förakt.

Sist men inte minst tillhör du kanske den växande skara SD sympatisörer som dagligen kommenterar på denna, eller andra bloggar och nyhetsforum. Du har mage att kritisera andras tillkortakommanden. Deras eventuella tafflighet, nybörjarmisstag, deras personliga framtoning. Du kritiserar deras oförmåga att framställa sig själv och den politik de vill framföra på samma professionella sätt som politikerbroiler från riksdagspartiet, med hundratals timmars medieträning och tusentals intervjutillfällen bakom sig. Vad har du själv gjort på sistone? På vilka sätt har du stuckit ut hakan, tagit risker och försökt förändra vår gemensamma framtid till det bättre? När riskerade du själv någonting för oss andra?
Kanske dags att ändra på det nu? Dags att dra sitt strå till stacken. För vet du vad. Hon har rätt min sambo. För att genomföra förändringar måste man sträva mot det positiva, lämna det negativa bakom sig. Ta nu ett positivt, nytt grepp. Engagera dig aktivt i Sverigedemokraterna. Ni behövs för vår gemensamma framtids skull. En positiv framtid. Ni är alla välkomna.

10 Responses to Tack Sverigedemokraterna!

  1. Grue skriver:

    Bra skrivet! Var det månne detta kritiska inlägg som fick dig att skriva detta?

    http://gruegranskar.blogspot.com/2007/12/sverigedemokraterna-borde-satsa-p.html

    Jag ser gärna att Sd-sympatisörer kommenterar och kritiserar. Som sagt, min avsikt är inte att gnälla utan att peka på saker som borde förbättras. Men visst har du rätt Sven-Olof, dom som arbetar för Sd öppet förtjänar beröm.

  2. Sven-Olof skriver:

    Grue.. Nej, det är en slump som ser ut som en tanke. Men om du läser kommentaren på din artikel, så ser du att jag håller med dig i stort.

    Min kritik ska mer ses som en spark i baken. En hård spark i baken på de overksamma kritikerna.
    Mvh Sven-Olof

  3. Stor Johan skriver:

    Sven-Olof Sällström

    ”Sist men inte minst tillhör du kanske den växande skara SD sympatisörer som dagligen kommenterar på denna, eller andra bloggar och nyhetsforum. Du har mage att kritisera andras tillkortakommanden.”

    Ok taget! Lyss änn mer på din fru…
    Kritik slipar sinnena men du kanske tycker att du är fulllärd? LoL!

  4. Sven-Olof skriver:

    Stor Johan..
    Jag tillhör skaran som inser att man aldrig blir fullärd i livets hårda skola.
    men så lider jag inte av STORhetsvansinne heller…

    Mvh Sven-Olof

  5. Stor Johan skriver:

    Sven-Olof
    Lågt mycket lågt…med tanke på de slängar du själv bjuder på, mvh o så vidare.
    Struntviktig är ett annat ord, tur att du är en kuriositet här för mästrande kverulanter det gillar inte vuxet folk!
    Du har glömt att SD:s största tillgång är den stora tysta stödjar skaran som spänner över hela det politiska spektrat, så javisst stryk de redan frälsta medhårs (fjäsk).

  6. Stor Johan kan vara fullständigt övertygad om att jag kommer fortsätta berömma de som beröm förtjänar, och kritisera de klandervärda. I detta fallet förtjänar de beröm som vågar stå upp för sina åsikter, ta ställning och arbeta aktivt för en förändring. De som inte vågar att offentligt stå upp för sveriges framtid kan naturligtvis ha rätt till detta. Livssituationen kan vara avgörande för den enskilde. Men att kritisera de som vågade, försökte, utan att själv visa på ett bättre exempel är för dåligt. Mycket fegt. Vad har du själv gjort på sistone Stor Johan? Om jag inte är helt fel ute, gillar Stor Johan mig inte, främst av 2 anledningar. Dels för att jag har en sambo som invandrat till Sverige, följdaktligen är min son 2:a generationens invandrare. Dels för att jag har mage att kritisera Putin och Rysslands återuppväckta stormaktsambitioner. Det kan naturligtvis finnas fler anledningar, men dessa 2 har jag så här långt uppfattat, klart och tydligt. Stor Johan är naturligtvis välkommen att personligen framföra eventuella övriga klagomål. Jag finns i telefonkatalogen. Men se till att ringa mig personligen, för sist ”kritik” framfördes till mig från ”högerhåll” tog min sambo illa vid sig.

    Mvh Sven-Olof

  7. Stor Johan skriver:

    Sven-Olof Sällström

    Om du inte tål motkommentarer när du själv sticker ut hakan och serverar, då skall du nog inte blogga.
    Nej jag ogillar dig inte av de två anledningar du drar upp, för de bekommer mig inte alls och du vet inget om mig, så om jag vore dig så spekulerade jag mindre.

    Jag kritiserar däremot dina hårda tyckanden som verkar vara känslomässigt knutna till dig själv, enligt mig så gör du SD en björntjänst när du framställer dig själv som mer uber än oss fega och klentroende.

    Fler sådana attityder ur SD och jag kommer att fundera en hel del.
    Igentligen är det inte din sak att veta att jag har tankar om att deltaga aktivt här i en ort ni inte är stort repsenterade på (rödnäste).
    Det kan kosta oss både hälsa, jobb, och hem, folk har farit djäkligt illa här för mindre och ärlighet/kamratskap är inte ortens största dygd ens oss sk svenskar i mellan.
    Du kanske fixar sådant, gott! Men försök ändock att tänka lite längre…

  8. Stor Johan: Har du några särskilda glasögon som visar saker som vi andra inte ser? Jag har nog aldrig kommit i kontakt med en mer ödmjuk person än Sven-Olof, och en mer ödmjuk artikel än den aktuella är svår att hitta.

    Var hittar du att Sven-Olof framställer sig som über?

  9. Stor Johan skriver:

    Den förbannade Sverigedemokraten

    Näe, jag läser vad jag läser så är det, bloggning är att ge o ta och jag tog att folk som jag har mage att kritisera men är o andra sidan välkommen. Hur ska mannen ha det?
    Pompöst snömos…ödmjuk? ”Men se till att ringa mig personligen, för sist “kritik” framfördes till mig från “högerhåll” tog min sambo illa vid sig”.
    Ångrar att jag öppnade i den här linen! Men skall jag se lite positivt så ökar antalet kommentarer……..

Kommentera

