Ett avsked

I januari i år mailade jag en rad sverigedemokratiska bloggare i syfte att ena den sverigedemokratiska bloggvärlden. Istället för att var och en skulle driva sin egen blogg, var ambitionen att vi nu skulle kunna skriva på en gemensam blogg och på så vis nå en större målgrupp och därmed också få fler besökare.

Den 21 januari 2007 slog så sdblogg upp portarna. Första bloggartikeln blev vårt gemensamma manifest. Sedan dess har över 500 artiklar publicerats och en del förändringar i redaktionen har också skett.

För egen del har min tid till sdblogg minskat på sistone pga andra uppdrag inom partiet och ungdomsförbundet. Sedan jag förra månaden valdes till ordförande i Sverigedemokratisk Ungdom, känner jag att jag nu måste omprioritera min tid och mina engagemang. Som ett led i detta återgår jag till att driva min egen blogg, som både kommer vara tillgänglig via SDU:s hemsida och ha potentiella SDU:are som målgrupp. Åtminstone i större utsträckning än vad som är möjligt genom sdblogg.

Några tekniska förändringar kommer ske på sdblogg den närmaste tiden för att effektivisera det redaktionella arbetet. Eventuellt kommer också utseendet ändras något. När detta är klart lämnar jag sdblogg helt.

Redaktionsarbetet på sdblogg kommer förändras framöver, men exakt hur är inte klart i dagsläget. Det finns dock skäl att tro att bloggen kommer rycka upp sig ett par snäpp. Eventuellt kommer också redaktionen utökas.

Slutligen vill jag tacka övriga redaktionen, alla läsare och partiet för att ni tillsammans har varit med och format sdblogg till vad det är idag. På återseende!
PS. Besök gärna min nya blogg.

4 Responses to Ett avsked

  1. Björn skriver:

    Ett stort tack till Erik för nedlagd tid och möda. Jag hoppas få se dig i riksdagen 2010.

  2. Jorma skriver:

    Kör hårt Erik!

  3. Ola skriver:

    ”Det finns dock skäl att tro att bloggen kommer rycka upp sig ett par snäpp”

    Vad menas? Det har väl inte varit några större fel på bloggen hittils. Fortsätt att posta regelbundet bara.

  4. Erik Almqvist skriver:

    Ola: Jag sa aldrig att bloggen inte är bra idag. Bara att den kan bli bättre 😉

Kommentera

