Arbeta på jobbet?

Från Kristianstadsbladet:

Svenska Pappersindustriarbetareförbundet, som har många medlemmar på Nymölla bruk, deltar i ett samarbete för att bemöta sverigedemokraterna. Kampanjen är ett resultat av diskussioner som ägde rum under Almedalsveckan i Visby och Pappers samverkar med IF Metall, Seko och Arenagruppen, rapporterar Dagens Arbete.

– Vi måste bli bättre på att bemöta sverigedemokraterna ute på arbetsplatserna.

Jag som trodde man skulle arbeta på arbetsplatserna…

4 Responses to Arbeta på jobbet?

  1. Ronny Halmstad skriver:

    Heheh. Fan, jag börjar bli nyfiken på när det ska ges konkreta exempel på hur de ska krossa våra argument. Det är alltid så förbannat luddigt beskrivet med dessa ”bemöta” och ”ta debatten” floskler. Jag har, de gånger debatten har dykt upp i fikarummet på jobbet, bara fått positiva reaktioner och en hel del ”aha” upplevelser när man sakligt kan argumentera för saker som ”vanligt folk” (läs: politiskt ointresserade) fått om bakfoten om sd genom att proppas fulla med de etablerade politikernas desinformation och rena lögner. Det är inget slå sig för bröstet skitsnack att påstå att de 7 riksdagspartierna saknar argument i sakfrågor som rör deras misslyckade invandringspolitik, och att det är just därför de måste ta till känsloargument typ ”det spelar väl ingen roll vad invandringen kostar, humanism måste få kosta” ”och titta på Achmed, han jobbar och pratar bra svenska, ska han slängas ut när ni kommer till makten?” och försöker demonisera sd genom att referera till enskilda personers felsteg inom partiet. Jag är så otroligt orädd för deras snack om att bemöta oss, som för övrigt är samma snack som de kört med ända sedan valet 2002…ja, jag är faktiskt till och med sugen på att det ska komma någon abf-tomte eller expofjant till mitt arbete och börja propagera för mångkultur att jag blir riktigt stridslysten. Kom an bara era fjantar !

  2. Magnus Persson SD Bromölla skriver:

    Ser fram imot debatten många av våra väljare jobbar på Nymöllas pappersbruk så dom lär ju få och göra MVH Magnus Persson gruppledare SD-Bromölla

  3. robsten skriver:

    Ja, men jag funderar i en annan riktning också, vad skall fackföreningarna vara bra för, vad är de till för? Jo, jag trodde i min outsägliga enfald att de skulle ta tillvara på medlemmarnas intressen, företräda arbetarna i olika arbetsrelaterade frågor, och så långt kan jag faktiskt sympatisera med dess idé. Men vad gör dagens fackföreningar? De gör precis allt de inte skall göra och gör inte det som de i själva verket skall göra (det vet jag av egen erfarenhet).
    En fackförening skall inte hålla på med partipolitik, inte blanda sig i massa politiska frågor. medlemmarna tillhör förmodligen olika partier, skall dessa inte företrädas då, de som inte är sossar? Vem har gett dem uppdraget att ta fighten med SD? Har medlemmarna det, gubbarna ute på golvet? De är nämligen de enda som kan ge detta uppdrag, med trovärdighet.
    Nä, facket skall inte ta fighten med SD, det tillhör nämligen inte en fackförenings arbetsuppgifter, facket skall inte syssla med partipolitik utan företräda de betalande medlemmarnas intresse i arbetsrelaterade frågor, back to basic skulle vara ledordet för dagen.

  4. Håkan Liljeberg skriver:

    Jag ser det som ytterligare ett sätt att försöka skrämma folk och särskilt anslutna att rösta på eller arbeta för SD. Man antyder att det inte är acceptabelt att rösta på SD, och att det KAN orsaka problem, t.ex. friställning av vikarier och projektanställda. Kanske rentav fackligt anslutna arbetsledare uppmanas särbehandla Sd:are? Vid vilket demokratiskt möte har medlemmarna fått uttala sig ifrågan?

    Vänstern motsvarar förbluffande bra, alltmer bilden av ett samhälle som svagt påminner om Orwells Djurfarmen och 1984 med en tankeminister som skall kontrollera Vad folk tänker och Hur de tänker.

Kommentera

