Knack knack!

Journalisterna på sveriges största tidningar för medvetet läsarna bakom ljuset. Hitler och Stalin hade varit stolta över er, skitstövlar.3,4 i senaste sifon. En väl bevarad hemlighet i de stora nyhetsmediernas rapportering om undersökningen (SKÄMS på er, demokratihatare!) men redovisad här.

De fega ynkryggarna på dn.se, svd.se och på de två stora skvallerblaskorna vågar inte ens skriva hur mycket gruppen övriga får, än mindre avslöja sd:s resultat. Typ: ”Vi låtsas att vi är objektiva demokrater, men undanhåller fakta om den är jobbig.”

3,4 bör i praktiken betyda att det maximalt kan handla om ett par tiondelars procent som är kvar innan riksdagen är säkrad, och det är mer än tre år kvar. Det är därför siktet inte ligger på 4% längre, utan snarare på 6-7%.

Grattis vänner!

Grattis Sverige!

23 Responses to Knack knack!

  1. Emil skriver:

    För en gångs skull håller jag med dig DFS =)!

    Det är skitdåligt av dn.se och svd.se att inte visa SD som nu verkar få en ”betydlig” storlek (inte som FI).

  2. z999 skriver:

    Måste det vara en orm på bilden? Min fru har ormfobi.

  3. Tore skriver:

    Är detta demokrati? Är det så här den svenskhatande rasistmedian fungerar? Skrämmande att man förstått detta förrän nu, folk är ju lurade.

  4. Kurtan skriver:

    z999,

    Det är ingen orm… det är det svenska etablisemanget inklusive media samt EU och EMU förespråkarna och PK-idioterna förkroppsligad i en enda skepnad !!!

    P.s. The resemblance with a snake is of course completely unintentional.

    MVH

  5. Grue skriver:

    Nja, var inte överoptimistiska. 3,4 % är 3,4 % och inget annat. Det gäller att göra allt för att få Sd in i riksdan. Om man tror att Sd kommer in vad som än händer kommer det gå åt skogen.

    /Född pessimist

  6. z999 skriver:

    Kurtan:
    ”Det är ingen orm… det är det svenska etablisemanget inklusive media samt EU och EMU förespråkarna och PK-idioterna förkroppsligad i en enda skepnad !!!”

    Ska försöka förklara det för henne. 🙂

    ”P.s. The resemblance with a snake is of course completely unintentional.”

    Ja, självklart! SD är väl inga ormhatare väl?

  7. Grue:

    Du har helt rätt (även om 3,4 faktiskt inte är 3,4 i det här störda samhället). Det är också därför målet är mycket högre än 4%, vi få aldrig luta oss tillbaka.

    z999:

    Det är en orm, en Natrix Natrix, snok även kallad. Ofarlig, men bevisligen med kluven tunga.

  8. Johanna skriver:

    Jag surfade runt på de ledande tidningarna. GöteborgsPosten var den enda tidningen som rapporterade att SD fick 3,4 procent. TT valde att undanhålla detta faktum och i stort sett alla journalister valde då att göra som TT. Betänk att det endast skiljer 0,4 procent mellan KD och SD.

  9. Johanna skriver:

    Ett sätt att uppmärksamma detta vidriga beteende från journalisterna är att kontakta Demokratiinstitutet. De har tidigare kritiserat journalisternas behandling av SD på DN-debatt. Mejla eller ring dem. Jag har själv gjort det och de har svarat att de överväger att undersöka medias behandling av SD.

    http://www.demokratiinstitutet.se

  10. Kvalle i Mossatresk skriver:

    Ah, Reinfeldt…

  11. Kvalle i Mossatresk skriver:

    Nu skall vi väl inte anonymisera natrix natrix?

  12. Grue skriver:

    Bra initativ Johanna! HAr gjorts en del såna undersökningar:

    Citat:
    Gunnar Nygren, medieforskare SU:

    Vår undersökning visar att dom särbehandlades starkt negativt. Det var inget annat parti som fick så mycket negativ bevakning. JAg tror inte att det påverkade deras valresultat överhuvudtaget. Det kan t o m ha varit bra för det stärker deras image av ett outsiderparti som står utanför etablissemanget och som då tilltalar en del väljargrupper.

    P1: Tycker du att Sd särbehandlas positivt eller negativt?

    Kajsa Lindhof, Expo: Jag är ingen forskare så jag har inte den totala bilden framför mig men jag tycker nog att jag har sett flera exempel på väldigt snälla artiklar om Sd.

    P1: Så du tror att medierna är snällare mot Sd än mot t ex Moderaterna eller Socialdemokraterna?

    Expo: Inte snällare medvetet kanske, men okunnigare, vilket ger en snällare bevakning

    http://sr.se/cgi-bin/p1/program/inde…programID=1650

    Vad sjutton går det inte att länka till Flashback för? Finns massa Sd-sympatisörer där och det förs ofta en intressant debatt om Sd.

  13. Tore skriver:

    DfS, vill du kolla min namne på 3 kl 17:16. Jag befann mig i närheten av Göteborg på ett upp-
    drag, och kan omöjligt skrivit denna vers. Jag bor i Värmland, och var hemma först den 18/6
    kl 02.00…
    Se till att den raderas, även om den i viss utsträckning låter överilad, och upplys vederbörande, att använda annan signatur. Detta var andra gången…

  14. Tore skriver:

    Jag skrev i en tidigare blogg om dessa oppinionsundersökningar. Om nu dessa undersökningar är koncentrerade till Stockholm eller varför inte i hela mellan-Sverige, där SD
    har ett mindre utbud, än så länge, och ändå erhåller 3,4 %. Den största koncentrationen SD
    har, ligger i den södra delen, och därmed borde vi i dag ha ett ”gott mått” över 4 %. En liten
    spekulation bara, när nu etablisemanget verkar vara oerhört irreterade och hysteriska…
    Och förresten, nu när EU liknar en samling skojare, jobba för ett utträde nu…

  15. z999 skriver:

    Tore:
    ”Och förresten, nu när EU liknar en samling skojare, jobba för ett utträde nu…”

    Påminner inte EU mycket om hur de värsta sekterna är uppbyggda. ”De som inte är med oss är emot oss…”, duffusa ledare som samlar in en massa pengar som medlemmarna inte vet vad de går till samtidigt som ledarna lever ett lyxliv. Medlemmar som tidigare klarat sig utmärkt (bättre) själva ska plötsligt ges en känsla av att de är hjälplösa utan den stora räddaren EU.

    Men ok, blir det allt för jävligt så går det alltid att supa ner sig på billig nätsprit. En gränslös prostitution med traffickning och allt möjligt. Skumma polacker på varenda byggnadsplats i Stockholm. Lönedumpning som innebär att det kommer att gå bra för vissa företag, speciellt inom tjänstesektorn (=lågavlönade hushållsnära tjänstehjon). Det där sista är väl mest kopplat till invandringen men är ändå en EU-fråga.

  16. Tore skriver:

    Tore (on 19 Jun 2007 at 1:4413)

    Varför ska jag använda en annan signatur när detta är vad jag heter? Har du monopol på namnet?????

    Mycket märkligt resonemang av dig när du skriver ”Se till att den raderas…”. Vad menar du? Har bara du rätt att heta Tore här?

    För övrigt står jag för varenda ord jag skrev, och hur den svenska lögnmedian fungerar ska inte förskönas så att det blir falskt och verklighetesrfrånvänt!

  17. Men hördudu Tore 2. Kan inte du kalla dig nåt annat än just Tore? Tore P kanske? Eller Tore 2?

    Självklart är det dumt att två kommentarsskrivare har samma signatur.

  18. Tore skriver:

    Ja du Dfs, inte undra på att man blir förbannad. Vilken grym tankeverksamhet…

  19. Tore skriver:

    Jag antar att inlägg 19 isf ska vara Tore 2 (eller ska denna kanske heta PK-tore istället), då denne verkar tro att han har ensamrätt på namnet.

    PK-Tore skriver…”inte undra på att man blir förbannad.” Förbannad för vad? Så patetiskt!

  20. Tore skriver:

    DfS, har ni ingen spärr på namnförslagen, för att undvika dessa kromelurer i ett ologiskt tänkande…

    Och du på position 3 – 16 – 19. Du behöver inte kalla mig för PK – Tore. Min signatur är och
    har varit Tore, sedan SD-BLOGG startades. Om du nu också använder min signatur, inne-
    bär det att de som läser dessa och dina, kommer att undra vad som hänt med Tore:s
    tänkande. ”Förbannade”, är också DfS signatur, och var mest riktad till hans kommentar till dig, – – – just det, hans signatur!…om du nu 2:an tog åt dig…

    Någon PK – idiot är jag inte, ej heller har jag det omdömet i mitt tänkande. Däremot vill jag
    ha ett bättre och ett ärligare Sverige. Därför är jag också medlem av Sverigedemokraterna…

  21. z999 skriver:

    Tore, den nya alltså, jag antar att du låtsas att du inte fattar att den som använder ett alias först måste ha rätten till det för att det ska blir en meningsfull diskussion?

  22. z999 skriver:

    Till nya Tore:
    ”Jag antar att inlägg 19 isf ska vara Tore 2 (eller ska denna kanske heta PK-tore istället), då denne verkar tro att han har ensamrätt på namnet.”

    Ditt sätt att använda PK begreppet tyder på att du tillhör något av riksdagspartierna. Jag menar inte att du nödvändigtvis är engagerad i något parti för jag tror att du saknar kapacitet till det.

    ”PK-Tore skriver…”inte undra på att man blir förbannad.” Förbannad för vad? Så patetiskt!”

    Äevn om du själv låtsas (väl? bävar för svaret) vara korkad och inte förstå att du förstör sammanhanget för nytillkomna läsare så betyder inte det att resten här är lika korkade.

    Läs mitt svar på din fråga med andakt, det tog mig nästan 5 sekunder att komma på svaret och jag använde säkert cirka hela 5 hjärnceller.

  23. Calle skriver:

    Jag tycker Sd msåte skärpa till sig, att hålla på att snacka om urträde ur Eu är förlegat. Se till att skickligt fånga upp upp opinionen i invandrarfrågan, där finns det ju ett stort missnöje Hade vi haft en Kjarsgard här i Sverige hade Sd redan legat på 10%.

Kommentera

