Mångkultur gör dig rik (om du är Zanyar Adami)

Gringo ska ut och missionera mångkultur för lantisarna igen. Folk är ju så korkade och röstar fel hela tiden, så då är det tur att vi har vi Zanyar Adami som kan komma och uppfostra oss.

Nu ska lokalpolitiker få lära sig hur man debatterar med sverigedemokrater. Etablissemangets vakthundar tar 30 000 för en halvdagsutbildning. Någon kommer att bli rik. Och alla partierna kommer att bli fattiga. För det är väl de som betalar?

Jag ska själv starta ett företag som informerar om hur man debatterar med centern. Kanske vill någon kommun i stockholmsområdet betala 30 000 för att få mer kunskap om det. Stockholmare röstade alldeles för mycket på centern i förra valet; det är ett samhällsproblem och vi borde alla ta vårt gemensamma ansvar för att få bort centern.

30 Responses to Mångkultur gör dig rik (om du är Zanyar Adami)

  1. Björn skriver:

    Vad ska man lära ut?
    Att vara vag och undflyende?
    Att inte svara på direkta frågor?
    Att byta ämne så fort man blir trängd?
    Att alltid inleda varje mening med: ”Ni är ju nazister och därför…”

    Kan inte Gringo vara så storsinta att de bjuder på en ”föreläsning” inför SD-politiker där denna ”work shop” spelas in och därefter läggs upp på nätet? Då ökar ju både Gringos legitimitet samt den förmodade spridningen av den unika kunskap man vill förmedla.

  2. Kurtan skriver:

    Det var det dummaste jag hört på länge. Men vad är att vänta i detta uppochnervända Svedala idag. Kanske ännu dummare är att skattebetalarna kommer att får betala för denna dynga antagligen utan en enda protest av betydelse…

    Gringo: Sanningen kommer fram hur ni än vrider och vänder på saken. Ni kommer att bli avslöjade på bred front…..

    MVH

  3. Håkan skriver:

    Kommunalrådet i Eslöv Cecilia Lind (s) är en av dem som ska utbildas av Gringo. Uppenbarligen är det så att SD:s ihärdiga debatterande fått Cecilia Lind att ”inte våga lita på sina känslor längre”. Därför kallar hon nu in Gringo som ska tala om vad hon ska tycka och tänka.

    Cecilia Lind:
    ”– Inte bara jag, utan alla känner nog att man ofta hamnar i ett konstigt läge, för att de (Sverigedemokraterna) slår uppgifter i huvudet på en som de hävdar är vetenskapligt belagda. Det gör att politiker på alla nivåer inte vågar lita på sina känslor längre. Men vad är det för trams att hänvisa till vetenskapsmän och inte våga stå för sina känslor, politik är ju hjärta! ”

    Gott betyg åt SD i Eslöv som fått Cecilia Lind (s) att tvivla på sina känslor, fakta biter!

  4. Frasse skriver:

    Kan det verkligen vara så sinnesrubbat att komunen ska betala pengarna? Hoppas åtminstone att det går från respektive partis kassa. Är förresten Sd välkomna? Vi sitter väl med några mandat i Eslöv…

  5. Ted Ekeroth skriver:

    Bra artiklen i Aftonbladet…

    I Gringo är svensken – eller för att vara exakt: den svenske mannen – det mest förhatliga som finns.

    Det tycks som om det i gringosarnas värld är statushöjande att håna svenskar…

  6. Christian Svensson skriver:

    Åkesson fortsätter synas och höras.

    * Åkesson interjuvas av Ortmark på Axcess-TV. En mycket intressant intervju där Åkesson får tala till punkt. Dåligt dock att han inte riktigt kan precisera vilken skattenivå SD vill ha, för mig gör det ingenting men politiska motståndare kommer se detta som en svaghet.

    * Under ett reportage på danska DR1 så får Åkesson en sten kastad på sig (av vänsterextremister?), se Snaphanens blogg. Ja i Sverige står allt rätt till … INTE!

  7. BenCruachan skriver:

    ”Å tenke logisk er det motsatte av å være psykotisk(dvs. bevisst benekte og fordreie vitenskapelige fakta), og lite med IQ tester å gjøre da disse ikke konfronterer en person med sine følelser. Det er først når følelsene kommer i konflikt med fornuften at en oppdager om noen kan tenke logisk eller ikke. En dyktig matematiker kan f.eks. la seg styre 100% av følelser når noen påpeker feil i matematikken hans og benekte at det er noen feil der om hans psykose sier at matematikken er korrekt. Det spiller ingen rolle hvor mange beviser en kommer med om følelsene strider imot.”

    Mere om metodene for å avsløre løgnernes metoder her:

    http://radikal.net/filosofi/psykopati/

  8. Political Junkie skriver:

    7/ Såg också intervjun på Axess. Småimpad av Åkesson för första gången. Framför allt att han är så ärlig och inte skräms av besvärliga frågor. Enda svaghet: att han inte tar kommandot. Å andra sidan, jag tror många genomsnittssvenskar kan känna igen sig i hans kolugna stil. Datasnubbar, snickare och sådana.

  9. Christian,

    Ska man uttala sig om exakt skattenivå så måste man ha lagt ett detaljerat budgetförslag på riksnivå, vilket Sd med rätta inte försökt sig på. Verkar man utanför riksdagen så är det omöjligt, eftersom man saknar resurser. (Junilistan, Spi, Fi m.fl. i exakt samma sits). Bättre då att som Åkesson betona att våra förslag, om vi fick möjlighet, skulle införas stegvis och efterhand. Detaljerna får vi , liksom andra riksdagspartier, utforma den dag Sd är där.

    Ja, där kom ju ett hyfsat klargörande av den svenska vänsterns politiska våld, rakt in i de danska vardagsrummen och på bästa sändningstid. Tur att Jimmie eller den danske reportern inte träffades av stenen.

    Ang. Eslövssocialdemokraten Cecilia Linds yttrande, så står det väl rätt bra för sig själv och Sd Eslöv är bara att gratulera. De har alltså lyckats utmanövrera de etablerade partierna så totalt med fakta, att de nu börjar tala om att politik ska bedrivas med hjärta (menar de istället för med hjärna?)

  10. Håkan skriver:

    Här är hjältarna som fått socialdemokraterna i Eslöv att darra:
    http://www.sverigedemokraterna.se/eslov/

  11. Tore skriver:

    Jaha, och jag tänkte starta en debattkurs i att möta vänsterpartiet (kommunisterna). Det lär väl inte vara så svårt, med tanke på Ohrly,s senaste utspel…30.000 var det visst för en halvdag. Egentligen skulle man nog klara av det på en timma, eller hur…

  12. Jorma skriver:

    var kan man se inslaget med jimmie och den danske reportern? finns det nån länk till sändningen?

  13. Christian Svensson skriver:

    Jorma:
    http://www.dr.dk/dr1/soendag
    Klicka på Se senaste eller Se tidligere udsendelser. Programmet sändes på söndagen klockan 21 i DR1 (tror jag). Samma program innehåller en hel del andra inslag, bland annat om valet i Frankrike och om ett våldsbrott. Inslaget om SD kommer en bit in i programmet.

  14. Tore skriver:

    Jag glömde påpeka att mitt erbjudande gällde endast journalister, typ Ekdahl och Co. Jag förutsatte att alla visste detta, med tanke på anstormningen i ”min telefon” :>)…

  15. Jorma skriver:

    ok..tackar Christian 🙂

  16. Marthin skriver:

    Stærk kritik af Sverige
    22.04.07 kl. 21:00 på DR1AFSPILLER
    Kritikken af Sverige er krads, efter at det midt på ugen kom frem, at det indvandrer-kritiske og nationalistiske parti Sverigedemokraterne var nødt til at holde årsmøde her i Danmark. 22. apr. / 21:26:39 /5:11

    Var det detta inslag ni skrev om här ovan?

  17. Johan Andersson skriver:

    Jag såg intervjun med Åkesson i Axess, men tycker inte det var så lysande. Inte p.g.a. Åkesson direkt, utan ibland är Axess television lite amatörmässiga och det tycktes jag syntes i denna intervjun.

  18. Johan Andersson skriver:

    Dessutom tycker jag faktiskt intervjuaren lyckades ställa Åkesson mot väggen lite, bl a genom att visa på att den enda frågan för oss är immigrationen. Det är ju vår viktigaste fråga, men…intervjuaren lyckades framställa Sd som ganska luddiga. Som Jimmie sa beror det på att vi inte har tillgång till riksdagen ännu förvisso men…kunde varit mer solitt…

  19. Johnny skriver:

    ”Någon kommer att bli rik. Och alla partierna kommer att bli fattiga. För det är väl de som betalar?” Jag kan ju citera Luciano Astudillo från hans blogg: ”Det är kommunen som pröjsar, inte sossarna, men det gör inte saken bättre.” Är det inte sjukt? Måste vara kriminellt. Nu vet vi inte vilken kommun Astudillo syftar på. Men hur fan kan kommunen betala för att motarbeta ett invalt parti?!! Jag fattar inte på vilka grunder det är OK. Säg att det skulle vara Landskrona det handlade om där sd fick drygt 20 %. Storleksmässigt är det som att staten skulle betala för att motarbeta c + kd + fp tillsammans. Hur fan kan det vara OK? Är det för att sd inte är tillräckligt stora eller? Skulle det vara annorlunda om sd var ett riksdagsparti? Partierna får fan själva betala det där. Gringo, vilken jävla skittidning. Finns nog ingen som tycker den är bra. Det är väl ingen jävel som någonsin köpt den tidningen. Hänger väl bara med som fripassagerare i gratistidningen Metro. Finns väl inga prenumeranter som bidrar till Adamis lön, de får väl ta del av Metros annonsintäkter bara för att de skriver nedvärderande om svenskar i en simpel gratistidning(som ingen heller skulle läsa om den inte var gratis).

  20. z999 skriver:

    Johnny, Metro har brutit med Gringo för ett tag sedan så den kommer väl att försvinna ur metro.

  21. Vaileth skriver:

    Enligt tidningen Journalisten är det Södertälje, Eslöv och Växjö som ska ha dessa halvdags-work-shops. Vem som betalar i respektive kommun kunde jag inte läsa ut i den artikeln.

  22. Johnny skriver:

    z999>> Jag såg dyngan senast i går i Metro.

    Vaileth>> Jag vet hur socialdemokraterna finansierar det i alla fall. Gå in på Luciano Astudillos blogg. Där har han en post om hur dålig idé det är med att Gringo ska utbilda(liksom Baksi gillar inte han heller Gringo). Bland kommentarerna där berättar han att kommunen betalar, d v s väljarna betalar kollektivt, även de som röstade på sd. Och Astudillo bör veta, han sitter i socialdemokraternas partistyrelse. Att de sedan kan ha en så dålig skribent och debattör i partistyrelsen är anmärkningsvärt. Men att socialdemokraterna har politiker som Mona Sahlin och Astudillo på sådana positioner är väl bara för oss att frossa i? : )

  23. Anna skriver:

    Inga sverigedemokrater är välkomna på lektionerna…

    http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=1650 (bläddra till längst ner)

  24. Umebon skriver:

    Tidningar som Gringo kommer bli de frsta som mister sitt presstd nr SD nr riksdagen. Det br vara en av de frsta motionerna, att avskaffa presstdet till all vnstervriden massmedia. Jag fr kvljningar nr jag ens tnker p Gringo.

  25. Kvalle i Mossatresk skriver:

    Om Gringo kan göra pengar på de största stollarna inom kommunpolitiken, vore de väl dumma om de inte tog chansen. Nu skall ingen inbilla sig att de skolbänkssatta kommer att nå någon högre nivå som debattörer av denna korta lektion. Själva det faktum att några kommunpolitiker anser sig behöva denna märkliga kurs för att kunna bemöta sverigedemokraterna är i sig ett hiskeligt förnekande av egenförmågan.

    Och det är ju ett faktum att många politiker på den här nivån inte förmår tala eller debattera – eller har allmänkunskap nog – för att kunna sköta sitt politiska värv i offentligheten. Och vad kan Gringo göra åt detta under en halv dag?

  26. Vaileth skriver:

    Johnny; Jag har själv bloggat sedan i mars om tidningen Gringo då vi fick hem Rikspolisens bottenlösa trams i form av ett utskick. Då jag sedan förstod att det var tidningen Gringo som varit upphovsmakarna till den, började jag läsa tidningen. Bara för att försöka förstå hur man kan skriva så dumt å polisens vägnar. Nu är jag så förbannad på den tidningen och på chefredaktören så att det börjar bli trist. Det känns nästan obehagligt att slösa energi på dem men de retar ihjäl mig, om jag får uttrycka mig barnsligt! Och att herr redaktören nu också ska tala om femanism istället för feminism och glömmer bort våldet mot kvinnor och barn gör mig ännu mer less på det hela, eftersom jag arbetar med utsatta kvinnor och barn. Och då jag såg att de nu också ska utbilda politiker så undrar man vad som händer. Skrev in ett kort debattinlägg i tidningen Journalisten, men jag vet inte ännu om det kommer in. Det finns bättre sätt att föra demokratiska debatter än att låta tidningen Gringo stå för argumentationen. Och som Kvalle i Mossatresk säger, så kände jag med; hur ska de kunna på en halv dag fixa detta? Har tidningen Gringo de kunskaper som eftersöks, varför har då inte tidningen kvalité? Nej, något är helfel och det är ett skämt att människoförakt är kunskap och något politiker ska lära sig!

  27. Björn skriver:

    Att göra en crappig tidning är inte olagligt eller på annat sätt moraliskt fel.

    Däremot är politikernas vilja att sprätta iväg tiotusentals kronor på att göra ett statement
    genom att delta i dessa ”utbildningsdagar” både förkastliga och straffbara.

    Sluta klaga på Gringo de gör säkert så gott de kan. Tänk på vilken skola dessa killar gått i, inga krav, fri undervisning, planera lektioner själva osv.

    De som ska ha en känga i r_ven är våra politiker. Många kommuner är duktiga på att visa bra siffror men ofta på bekostnad av ”livskvalitet”. Det här är jättesvårt att angripa men det är den enda vägen.

    Vaileth!
    Får jag komma med ett förslag?
    Sluta läs Gringo och lägg i stället tiden på att granska någon kommuns ekonomi, utkräv ansvar från dessa moraliska övermänniskor som slösar bort våra pengar.

    Mvh
    Björn

  28. Vaileth skriver:

    Jodå, Björn, jag läser den inte numera. Men ska man vara kritisk ska man också veta vad det handlar om. Också vara påläst, så man vet vad man ska bemöta. Men ser jag något om den läser jag det för att kunna bemöta och hålla mig ajour. Det blev otydligt i mitt förra inlägg.
    Jag kämpade i många år för våra barn i skolan, som blev mobbade och rånade av invandrade barn, i låg-och mellanstadiet. Förklaringen skolan och socialen gav var att dessa barn var krigsskadade och att deras föräldrar mötte rasism. Då skulle vi som svenska föräldrar mest ha förståelse. Till slut fick jag en kommunchef att reagera och han satte rektor under kontroll. Då dessa ungar kom upp på högstadiet satte den rektorn in civila poliser och sociala myndigheter på skolan för att få studiero. Då hade vår familj slitits ner så barnen mådde dåligt och jag lyckades flytta barnen till en lugn skola. Jag gjorde mitt och mer därtill. Jag mötte också förakt och hot från dessa barn och ungdomar och deras anhöriga då jag var ute och råkade passera deras område, eller om de var på vårt gemensamma fina lilla centrum. Vi bodde i ett bättre område och det var inte bra, vi var sådana man skulle råna och hata. En enda närpolis hade jag på min sida och han sa att jag får ta det skolan och socialen inte gör; visar dessa barn hur vuxna bör agera.
    Jag arbetar dagligen med utsatta kvinnor och barn, också mot könsstympning och samarbetar med en kvinnojour som riktar sig till muslimska kvinnor. Jag skriver debattartiklar och får offentligt på nöten av invandrarorganisationer, men det bjuder jag på.
    Att sedan då inse att tidningen Gringo anses vara kunskapsbärande och något att lägga pengar på och inbilla politikerna att de kan bidra med något väsentligt är inte bara en tramsig reaktion från min sida. Att inte kunna se detta problem i ett större perspektiv och verkligen anlita kunniga personer så vi får en bra debatt, det är under all kritik. Vi har fortfarande goda journalister i vårt land som är bättre på det mesta. Att då utse Gringo är slöseri med många värden och dessutom med skattepengar. Det är bara att beklaga. Jag gör verkligen så gott jag kan och mer därtill. Du kanske ska läsa min blogg och se att jag vekligen försöker bringa reda i det som möter mig, mer kan jag inte göra! Ha det!:)

  29. Kurtan skriver:

    Hej,

    Jag hittande en rolig artikel i Hallands nyheter idag beträffande kurser för att kunna bemöta SD i debatt. Kontentan är frågan -skall verkligen erfarna politiker behöva gå en kurs för att bemöta SD ?. Då måste SD ju vara väldigt väldigt bra…… Se länk nedan..

    Ja, det är sant. Står man på fast mark och talar sanningen om verkligheten har man mycket mycket bra argument. Naivt av kommunpolitikerna att inbilla sig att en kuRS, speciellt med en ”svenskföraktande” blaska som gringo skulle kunna hjälpa dem, det kommer snarare att stjälpa dem……

    MVH

    http://www.hn.se/m_opinion.php?id=694419&avdelning_1=112&avdelning_2=275

Kommentera

