Riksårsmötet inställt

Danmark föll också. Hotellet i Köge valde för ett par timmar sedan att helt plötsligt avboka oss, trots att partiet redan betalat kostnaden.

Många danskar som jag pratat med har alla uttryckt sin avsky för vad som pågår i Sverige; att demokratin urholkas och hur de fascistiska vänstergrupperna kan styra dagordningen med våld – ungefär som nazisternas SS styrde dagordningen för 70 år sedan. Dessvärre verkar nu Danmark följa Sveriges dåliga exempel vilket resulterar i att demokratin verkligen havererat. Det återstår att se var och när vi kommer hålla Riksårsmötet.

38 Responses to Riksårsmötet inställt

  1. robsten skriver:

    AFA har vunnit, ynkligt! En svart dag för demokratin, fattar etablissemanget det? Ett gäng sysslolösa bortskämda medeklassyngel har lyckats skada demokratin i vårt land, fy fan!

  2. Bernt skriver:

    Mångkulturen kommer aldrig accepteras i det här landet, eftersom det infördes i ett land som inte var en demokrati.

  3. HenrikP skriver:

    Mycket tråkigt att läsa, trodde bättre om danskarna, någon förklaring på avbokningen måste väl åtminstone ges, eller? Kommer det något gott ur detta så kanhända att detta stärker oss inbördes och svetsar samman medlemmarna ännu mer. Kampen för ett demokratiskt samhälle måste fortsätta.

  4. z999 skriver:

    Det är liksom polisen och säpos sak att försvara demokratin. Det är april och inte augusti så polisen kan inte skylla på att de ska vara med i bögparader eller nåt.

    I USA på 60-talet och tidigt 70-tal så sattes nationalgardet in vid flera tillfällen för att skydda medborgarrättsrörelsen på den tiden.

    Taktiken med att ta eller inte ta debatten har ju misslyckats enligt riksdagspartierna, flatheten mot de militant samhällskorrekta har däremot gett resultat. Man får väl se det som en delseger för riksdagspartierna.

  5. Robert Boström skriver:

    SD bör kontakta Örebro Kommun. Lars Ströman, ledarskribent i vår lokala tidning Nerikes Allehanda har uppmanat Örebro Kommun att välkomna SD att hålla RÅ i Örebro.

  6. Moster Agda skriver:

    Vad är det danska hotellets motiv. Har man utsatts för hotelser eller vad?

    Viktigt att klargöra med hänsyn till rubrikerna i TV m.fl. ”Att Sd inte heller är VÄLkOMNA i Danmark”.

  7. Umebon skriver:

    Örebro vore väl alldeles utmärkt. Satsa på det så kan mötet hållas innan sommaren. Det är ju tragiskt att AFA skall få sin vilja igenom. Ask måste agera med kraft mot dessa anti-demokratiska vänsterterrorister.

  8. Christel skriver:

    Det är så att man börjar undra om ett parti som Dansk Folkeparti är på god väg att bli förbjudna att hålla Riksårsmöte i Danmark.Sverigedemokraternas partiprogram är ju närmast
    identiskt med Dansk Folkepartis. Jag kan bara finna en förklaring och det är att Ohly har misstagit sig.Efter debatten mellan Jimmie och Mona i TV 4 så uttalade han att Kommunisterna
    skall bemöta Sverigedemokraterna inom 24 timmar efter ett uttalande.Vi vet ju att kommunisterna brukar vara på plats samtidigt.Uppenbart så har Ohlys lärjungar i kombination
    med danska motsvarigheter bestämt sig för att vara på plats även i Danmark.Undrar just om
    Ohlys Danska motsvarighet brukar använda Runda Stenar till skillnad från Fyrkantiga när de
    argumenterar.

  9. Ronny Halmstad skriver:

    Fy fan, jag mår verkligen fysiskt illa när jag fåpr reda på att även danska fastighetsägare låter afa patrasket och pk etablissimanget vinna. Även om det inte kommit någon förklaring än från den danska lokalens ägare. Fy fan…blir fan sugen på att gå in i fastighetsbranschen…”sd fasigheter”. Fast vilket försäkringsbolag skulle försäkra de fastigheterna när ingen etablerad politiker lyfter ett finger när vänsterextremisterna styr med våld och hot…fy fan.

  10. Jacob I skriver:

    Jag förutsätter att SD ser till att få ordentlig ekonomisk ersättning från alla dessa etablissemang som bevisligen gjort sig skyldiga till kontraktsbrott!

  11. Christel skriver:

    En annan möjlighet som vi inte hellre får glömma är att Socialdemokraterna nu efter det totala
    fiaskot efter debatten mellan Jimmie och Mona mycket väl kan ha mutat arrangören till att dra sig ur för att på så sätt få möjligheten för den politiskt ”korrekta” Journalistkåren att få till rubriker av typen Sverigedemokraterna är inte välkomna i Danmark underförstått pga av att de inte är demokratiska.Vi vet ju att Mona med flera kommer att göra allt för att vi inte skall
    få en situation i Sverige liknande den i Danmark där Dansk Folkeparti har ett stort inflytande
    i politiken.Vi vet ju även att Sverige inte är någon Reell demokrati i västerländsk mening.
    9 av 10 tjänstemän i ledande position på våra statliga verk och instutioner är politiskt tillsatta
    med ”rätt” politisk färg S för att försvåra eller omintetgöra möjligheterna för en oönskad parlamentarisk situation i riksdagen att genomföra några genomgripande förändringar.
    Vi vet att Sverige är i ett mycket stort behov av Internationella valobservatörer vid varje riksdagsval.Sverige är en Totalitär Demokrati.

  12. Johnny skriver:

    Muntliga och skriftliga avtal är enligt svensk lag gällande. Fördelen med skriftliga avtal är frågan om bevis. Hur dansk lag ser ut vet jag inte. Men i fallet Grand Hotel Saltsjöbaden finns ett klockrent bevis på hemsidan. Det är väl bara att stämma?

  13. Johnny skriver:

    Tillägg: 1. Vilken lag som ska tillämpas i fallet Hotel Hvide Hus vet jag inte. 2. Om dansk lag ska tillämpas vet jag inte vad som gäller.

  14. Johnny skriver:

    ”Han ska inte ges en millimeter mer uppmärksamhet, utan hela utgångspunkten ska vara att synliggöra och göra någonting åt de samhällsproblem som hans parti profiterar på utifrån en perverterad syn på vad de problemen grundar sig på, sade Fredrik Reinfeldt.” Jag tolkar detta som att Reinfeldt anser att problemen inte beror på en misslyckad integrationspolitik. Med den givna följdfrågan: Vad beror problemen på då? Och det är väl mer perverst att sopa problemen under mattan än att göra något åt den rådande situationen.

  15. Sven-Olof skriver:

    Gör som Eu-toppmötet för nåt år sedan. Förlägg mötet i Åre. En massa tomma hotellbäddar. TVÅ (2) tillfartsvägar (från Östersund eller Trondheim, och en järnvägsanknytning. den gången kom inte ”stenkastarna” fram. Skulle nog få problem nu med..

    På plussidan finns då, en massa tomma hotellbädar, till för säsongen rimliga priser. Våldsverkarna från södra Sverige, har inga ekonomiska medel att ta sig hit upp. Det är heller inget problem för polisen att klara ordningen, då man inte kan ”smita in” i Åre. Om man inte vill knalla några mil över fjället, vilket jag tror Afa:iterna är för lata till.

    Ser man till att hyra gemensamma bussar från södra Sverige, behöver det inte bli så dyrt heller.

    MVh Sven-Olof Sällström, Sd Jämtland/Härjedalen.

  16. Kenneth skriver:

    Jeg er skuffet og jeg skammer mig over at dette er muligt også i Danmark! Demokratiet har spillet totalt fallit, fordi de ”gode” på venstrefløjen truer med vold og samfundet bøjer af for det! Ok..jeg kan måske godt sætte mig ind i, at den enkelte hotelejer er bange for optøjer og dårlig omtale, men hvis man er demokrat må man sgu stille op!
    VI MÅ SE AT VÅGNE OP I DEN VESTLIGE VERDEN! SVÆRE TIDER ER PÅ VEJ!

  17. Moster Agda skriver:

    Herr Ilmar Reepalu i Malmö har fått stora byxdarren och skall tydligen läxa upp Mååna i nästa vecka p.g.a. den ”dåliga” debatten med Jimmie. Detta är det enda politiskt positiva i dag!

    Herr Reinfeldt kallar Sd i ett uttalande från Göteborg för perverterade och skall inte debattera med Jimmie.

    Herr Ohly vräker ur sig förolämpningar på löpande band och är en värdig representant för det parti han företräder. Är det någon som är pervers så är det denna människa!

    AFA eller kanske ”högre politiska makter” hindrar Sd från att hålla sitt årsmöte.

    O.s.v.

    Detta p.g.a. av ett parti som vill värna om sitt folks bästa! Det är inte illa ställt i Sverige – det är mycket värre än så! Är det dags att vädja till FN om att någonting måste göras?

  18. Bor i Thailand skriver:

    Ursäkta men om SD inte vill bli kallade rasister kan ni inte vara vänliga att sluta kalla vänstern för kommunister.

    Och sluta jämföra våran vänster med nazisterna. Vill ni kunna genomföra en debatt med övriga Sverige måste ni lära er att hålla er på rätt plan, sluta upp med dagislekarna!

  19. M skriver:

    Bor i Thailand: Partiföreträdare med en majoritet i styrelsen som kallar sig kommunister (Ohly säger iofs att han är kommunist som inte kallar sig kommunist) är det naturligtvis inte orimligt att kalla kommunister. Kommunisten C-H Hermansson och kommunisten Esbati har skrivit deras viktigaste ekonomisk-politiska dokument som lägger fast V(pk):s politik för framtiden. Styrelsemedlemmar hyllar Kuba som världens bästa demokrati o s v.

    I Ung vänster är det legio att vara kommunist och när det gäller AFA-slöddret så är kommunistepitetet inte alls fel — många är kommunister och mentaliteten ”våldsam bolsjevikisk”.

  20. M skriver:

    Förresten är jag inte SD:Are, utan jag är moderat, så det är moderaterna som enligt dig nu inte ska bli tagna på allvar för att moderaterna enligtdig nu kallar vänstern för kommunister. Inte sant? Väldigt bra logik du har?

    I en kommentar kan man naturligtvis skriva vad som fakriskt gäller, men SD elle moderaterna som partier kallar naturligtvis inte vänsterpartiet för kommunisterna — mer än vad som är nödvändigt i alla fall.

    Att du tror att kommentarer som skrivs på en blogg med en partianknytning (utan att vara officiellt partiorgan — men om det är detta eller inte är ju helt ividkommande här) är detsamma som partiets officiella uttallande, säger det något generellt om din bedöningsförmåga?

    ”sluta upp med dagislekarna!”

    Vem är det som leker dagislekar egentligen?

  21. M skriver:

    Bor i Thailand: Och allt jag skrivit här har inte ett dugg med vad SD anser att göra, om du nu ville fortsätta att leka dagislek…

    Hoppas det är trevligt i Thailand.

  22. Ted Ekeroth skriver:

    Bor i Thailand:
    Jag kan sluta kalla dem för nazister när de slutar stödja Hamas, Hizbollah och andra antisemitiska organisationer. Jag kan sluta kalla dem diktaturkramare den dagen de slutar stödja Iran, Syrien och en mängd andra diktaturer runt om i världen…

  23. Fröken Sverige skriver:

    Det är en ren skam att våra ”etablerade” politiker som vanligt håller tyst. Inte minst då danska politiker från både höger och vänster har kritiserat detta.

    Det är knappast inte de danska vänsterextremisterna,
    som det danska hotellet är rädda för i första hand. Utan de svenska. Våra egna ”handelsresande i våld” -idioter!

    Jag har sagt det innan och säger det tyvärr igen: Världen skrattar åt oss och den ynkliga spillra av demokrati som vi har kvar i detta land.

    /FS

  24. Bor i Thailand skriver:

    Kära M jag vet att det som skrivs här inte nödvändigt vis är det som SD står för (tex mina egna medellanden).

    Jag tycker dock att om man ska föra en debatt (ja vanligt folk kan göra det man behöver inte sitta i riksdagen för att göra det) så ska man hålla sig rumsren, att kalla folk för kommunister och nazister hej vilt tycker inte jag är okej, men det kanske du tycker, sedan ger jag blanka fan i om du är moderat.

    Jag kommer inte att kalla SD för rasister även om jag inte håller med om deras åsikter.

    För övrigt är det väldigt trevligt här i Thailand nu, solen skiner och maten är god! Hoppas att vädret håller i sig och att ni får en strålande sommar snart.

    Kram Emil!

  25. Bernt (FD Betongsosse) skriver:

    Bor i Thailand

    Ska du inte ta pizzaargumentet med? patetiskt.

  26. Christel skriver:

    Det känns riktigt bra att höra Herr Reinfeldt uttala sig med ord som ”perverterad syn” då jag är övertygad om att han samtidigt adresserade ganska många ur den egna väljarkåren.

  27. Mörkertid skriver:

    Det kanske är lika bra att riksdagspolitikerna håller tyst, för det som slinker ut när de öppnar munnen är inte vackert.
    Nalin Pekgul, som exempel, yttrade sig i Aktuellt för några minuter sedan och hon tyckte att det var ”positivt” att kriminella grupper på vänsterkanten kunde sätta sig över demokrati, åsikts- och mötesfrihet genom att hota näringsidkare både inom och utanför landets gränser.

    Man tar sig för pannan. Journalisten ställde heller inga som helst följdfrågor. Finns det någon som helst yrkesheder inom journalistskrået så är det nog dags att de fattar pennan och börjar försvara det styrelseskick som åtminstone de flesta i Sverige fortfarande tror att vi lever i.

  28. robsten skriver:

    Jag tycker att man skall vara sparsam (eller inte använda dem alls) med epitet som nazister och andra liknande epitet. vanligtvis är det vi som får dessa epitet påklistrade på oss, vi skall inte använda samma dåliga metod själva utan hålla oss till en saklig debatt, det vinner vi på.

  29. Håkan skriver:

    Det är verkligen tragiskt att AFA svinen lyckats stoppa mötet, men detta bakslag bör dock inte överskugga det faktum att den senaste tiden varit mycket positiv för partiet. Efter Jimmie Åkessons förnedring av Måna i tv4 kommer nu den interna kritiken inom Socialdemokraterna. Vår vän Ilmar Reepalu tex. utalar sig offentligt och drar på med det vanliga snacket om att man inte får ta debatten det icke ”rumsrena” partiet. Hadde han gjort det om han tyckt att Måna klarat av att näpsa uppstickaren som har fräckheten att förmedla den ocensurerade sanningen i en rikstäckande tv kanal. Givetvis inte, då hadde hon hyllats av så väl Reepalu som Ohly och Reinfelth. Förmodligen sitter det nog en godsägare och fd partiledare och följer turerna med ett skadeglatt leende på läpparn.

  30. Moster Agda skriver:

    >Mörkertid

    Jag är inte ett dugg förvånad över Nalin Pekguls uttalande. Varför skulle hon ta avtånd från metoder som är normala i hennes kurdiska hemland?

    Det enda vi får vara glada över är att hon inte uppmanar sina trosfränder att plocka fram alla dessa insmugglade Kalashnikov, som det numera finns rikligt av i landet. Med sådana uppmuntrande tillrop till packet från damen i fråga, så är väl risken stor att en och annan likväl börjar tro att det är fritt fram att göra som man tycker. Hoppas att våra officiella personer inom Sd är extra försiktiga tills den nuvarande turbulensen har lagt sig.

    Att reportern i fråga inte reagerade på detta uttalande, visar än en gång hur illa ställt det är inom denna yrkeskår!

  31. M skriver:

    ”Jag tycker dock att om man ska föra en debatt (ja vanligt folk kan göra det man behöver inte sitta i riksdagen för att göra det) så ska man hålla sig rumsren, att kalla folk för kommunister och nazister hej vilt tycker inte jag är okej, men det kanske du tycker, sedan ger jag blanka fan i om du är moderat.”

    Christel kanske också är moderat. Vad vet du (eller jag) om det?

    Sedan är det som sagt inte helt fel att kalla kommunisten Ohly och de som jagar SD med hot och våld (många inom Ung Vänster är dömda för politiska hat-/våldsbrott) för kommunister. Det är på pricken och därför är det ju också rumsrent.

    Men jag förstår vad du suktar efter — jag var nog själv en gång sån därn, strax efter skolan och t o m tidigt 90-tal; men när det gäller SD har jag ansett att deras politik var rasistisk t o m tidigt 2000-tal åtminstone. Nu verkar den fått lite balans. Du får förstås kalla SD:are rasister om du vill, men det bygger på fördomar. Det finns nog rasister i alla partier, och viss rasism ser jag i generalierandet av ”invandrare” som jag tycker att de mångkulturalismromantiker som inte tillåter ifrågasättande av någon som helst inskränkning av extremt fri och stor invandring tycks ha. Ibland tillmäter de inte heller svenskhet något värde — ”vad är svenskhet för något?!” är en vanlig provokativ menad men märklig fråga — samtidigt som annan kultur ses som något som man ska vara enormt ödmjuk inför och i erkännande fullständigt bejakande. Detta alltså trots att man inte alltid har någon idé om att invandrare rymmer en massa olika kulturer som sinsemellan har lika stora spänningar som den svenska kulturen har mot enskilda andra kulturer. Det är en idealisering samtidigt som inte minst i invandrarområden en ständig och oerhört påfrestande spänning mellan kulturer existerar som proffstyckare eller till multikulturalismen korrekt bejakande människor är ”lyckligt” ovetandes om.

    Kul att det är gött på Thailand… nä förresten, skicka hit lite värme va! Ta ett miljöovänligt plan tillbaka till Sverige så får vi lite växthuseffekt! 😉

    /Mangan

  32. z999 skriver:

    På tal om afa som några har nämnt här. En god väns son råkade ut för följande-
    http://www.metro.se/se/article/2006/05/12/08/1953-24/

    Han heter inte Nicklas som det står i artikeln, men annars så stämmer den. Detta plus antirasisters allmänna beteende är orsaken till att jag för min del hellre kallar mig för rasist och definitivt aldrig för antirasist.

  33. Christel skriver:

    Nej jag är inte moderat jag hoppas däremot att Herr Reinfeldts plumpa uttalande får till följd att en del ur hans väljarkår överväger att lägga sin röst på ett annat parti vid nästa riksdagsval.Partiet jag har i åtanke är Sverigedemokraterna.

  34. Political Junkie skriver:

    Om Nalin Pekgul är rätt citerad, så har vi en förklaring till riksdagspartierna uppseendeväckande tystnad om vänstervåldet.

    Man använder AFA som stormtrupper mot de (med statsministerns ord) ”perverterade” invandringskritikerna.

    Obs. likheterna med totalitära staters sätt att dehumanisera regimkritiker!

    Och hur kan någon tala om journalistisk heder? Journalistkåren och riksdagen har vuxit samman på samma sätt som LO och SAP. De är snudd på en monolit.

  35. Bor i Thailand skriver:

    Hej M igen, det är klart att alla här inne kan vara moderater vad vet jag, det jag skrev har ju inget med det att folk är SDare och göra.

    Det enda jag ville ha sagt är att jag tycker det är onödigt att slänga sig med ord som kommunister och nazister.

    Sen om du tycker att det är dåligt sagt så får du gärna ånga upp ännu mer och skriva tills du lugnar dig, mina kommentarer på denna artikel har ju inget att göra med SD som parti utan endast med denna artikel samt kommentarer.

    Sen vill jag be om ursäkt för min formulering angående att jag inte kommer att kalla SD för rasister, nu när jag läser det låter det som om jag tycker att SD är rasister. Det tycker jag inte och därför tänker jag inte säga det heller trots att det säkerligen finns en och annan sådan inom SD (samt alla andra partier).

    Hoppas det där bringar lite klarhet till vad jag ville ha sagt.

    Över and ut!

  36. z999 skriver:

    Bor i Thailand:
    ”Det enda jag ville ha sagt är att jag tycker det är onödigt att slänga sig med ord som kommunister och nazister.”

    Gäller det även när folk kallar sig kommunister och nazister? Lars Ohly kallade sig kommunist ett tag tills det var någon med getterna på plats som upplyste honom om att det var olämpligt, medlemmarna i vänstern ansåg däremot inte att det var något speciellt med det.

  37. M skriver:

    ”Det enda jag ville ha sagt är att jag tycker det är onödigt att slänga sig med ord som kommunister”

    Inte om man talar om kommunister väl?

    ”tills du lugnar dig”

    Öh??? Så här: En möjlig Bergmansk pjästitel: ”Larva och gör sig till”? 🙂

    ”Sen vill jag be om ursäkt för min formulering angående att jag inte kommer att kalla SD för rasister”

    *lol* F–n! Du jobbar i underhållningsbranschen va? Oslagbart.

    ”Hoppas det där bringar lite klarhet”

    Hej, och ha det bra!!!

  38. Umebon skriver:

    Nazism, fascism och kommunism bygger på samma totalitära idéer. Vänsterpartiet består till stor del av kommunister t.ex. partiledaren. Man har ju rensat ut de oliktänkande inom partiet efter att Schyman försvann som partiledare. Ingen seriös person kan ju ta Ohly på allvar när han ljög så att tungan blev blå efter debatten mellan Jimmie och Mona.

Kommentera

