Två exempel på islamiseringen av Europa

Ett brittiskt universitet har ställt in en föreläsning om antisemitism inom islamistiska rörelser eftersom det inte uppskattades av vissa muslimer. Matthias Küntzel som skulle hålla föredraget säger:

Mitt intryck var att de ville undvika ämnet för att hålla situationen under kontroll. Jag känner det som att detta är en form av censur. (Min övers.)

Samtidigt rapporteras det att lärare undviker att tala om förintelsen och om konflikter i Mellanöstern, av rädsla för hur muslimska ungdomar i klassen ska reagera.

Det är helt uppenbart att det är dags att ta tag i de här frågorna. Europeiska politiker har låtsats som ingenting alldeles för länge. Vi måste tala om det, vi måste bryta igenom deras försök att tabubelägga det.

4 Responses to Två exempel på islamiseringen av Europa

  1. Umebon skriver:

    Det är dags att ta bladet från munnen. Väl vid talarstolarna i riksdagen kommer pk-partierna få smaka på en del bittra sanningar när SDs representanter äntrar scen. Det är färdiggullat nu.

  2. Möllis skriver:

    Våra grannar i sommarstugan(Skåne) är en tysk familj som tillbringat sina sommrar här i snart tjugo år – har nu satt ut sin stuga på annons, de vill inte åka hit mer. De trivs inte här längre, ”Det är inte ”Sverige” vi åker till längre.” säger mamman i familjen. Tråkit, jättetrevliga människor, har många fina minnen att minnas med dem.

    Visst har hon rätt, det är inte samma Sverige. Reinfeldt kan snart kyssna sina turist-inkomster farväl.

    Jag behöver inte gå längre än till mig själv, och ett ”arabland” är det sista jag hade åkt på semester till.

  3. […] en tid sedan skrev jag här på sdblogg.se om en rapport från Storbritannien som visar att lärare undviker att ta upp förintelsen av […]

Kommentera

