Hur psykologiskt blockerad är du?

På självaste internationella kvinnodagen hädar Göteborgs Posten och gör en sifo-undersökning om hur jämställda kvinnor går runt och känner sig:

Hela 93 procent av de tillfrågade [kvinnorna] tycker att de lever i en helt eller ganska jämställd relation.

Claes Borgström kommenterar det hela med att det måste vara fråga om en ”psykologisk blockering” som gör att kvinnor känner sig nöjda med sina relationer.

Förmodligen har jag inget att säga till om eftersom jag är man, men jag anser mig också leva i en jämställd relation. När jag läste Borgströms uttalande insåg jag plötsligt alldeles för tydligt att det inte finns något slut på det här: Borgström kommer att fortsätta pumpa in skattepengar i könskriget fram till någon bokstavligt talat släpar ut honom ur hans kontor.

5 Responses to Hur psykologiskt blockerad är du?

  1. Marcus skriver:

    Jag var på en föreäsning med honom i höstas. Förutom att den var ett totalt fiasko (typ 15 pers dök upp i en sal som tar flera hundra) så framgick tydligt att han på något sätt lyckats hjärntvätta sig själv.

  2. Artikel 19 skriver:

    ”När jag läste Borgströms uttalande insåg jag plötsligt alldeles för tydligt att det inte finns något slut på det här: Borgström kommer att fortsätta pumpa in skattepengar i könskriget fram till någon bokstavligt talat släpar ut honom ur hans kontor.”

    Vi måste således avlägsna Borgström från hans nuvarande position i svensk politik.

    ”Claes Borgström kommenterar det hela med att det måste vara fråga om en “psykologisk blockering” som gör att kvinnor känner sig nöjda med sina relationer.”

    Borgströms konspirationsteoretiska resonemang förhindrade all kritik, ty hans resonemang inkluderade all kritik i teorins innebörd.

  3. Tore skriver:

    Jag ids icke kommentera denne kvinnohatare…denne Borgström.

  4. Magnus A skriver:

    Kan man inte locka honom med …golf och avgpngsvederlag?

  5. Nordsol skriver:

    Just termer likt ”psykologisk blockering” bör man dock kanske vara ganska varsam med och spara för eget bruk? För när det gäller svenskens inställning till massinvandring och mångkultur så har vi att göra med just tämligen starka politiskt korrekta psykologiska blockeringar.

Kommentera

