Angående avdragen för hushållsnära tjänster

Jag har jobbat som städare, aldrig har jag hört medelklasmänniskor kalla mitt jobb för ett s.k. ”skitjobb”. Jag utförde mitt jobb som vilket jobb som helst. De enda jag hela tiden hör kalla t.ex. städjobb för skitjobb är vänsterfolk. Oftast vänsterfolk som aldrig i hela sitt liv utfört ett dags hederligt arbete i ett s.k. skitjobb.

Jag tyckte som sagt städjobb inte var ett skitjobb, det var ett hederligt jobb som gav mig en lön.

Ett skitjobb i min mening är fackanställda och fackrepresentanter. Gör inte ett dugg och får en massa pengar.

– Signaturen ”ubersanta” på forumet flashback

2 Responses to Angående avdragen för hushållsnära tjänster

  1. Johan Andersson skriver:

    Lysande och pricksäker beskrivning. Vänsterns arbetsmoral är ungefär lika bra som de är bra på att hyckla.

  2. Sven-Olof skriver:

    Varför särskilja, det arbete som utförs i hemmet, beroende på om det är traditionella ”kvinnliga” eller ”manliga ” uppgifter?

    Ingen klagar om mannen väljer att låta en verkstad byta till vinterdäck, eller om en målerifirma målar altanen? Men om nån ska tvätta dina kläder, eller städa din hem, blir det ett jäkla liv på vänstern. Det är just för kvinnornas skull, och kvinnans lika möjlighet till karriär, som avdragen för hushållsnära tjänster är viktig.

    Men vänstern PRATAR gärna feminism. Mycket snack men lite verkstad. De har bland annat inte uttalat sig negativt om ”den patriarkala könsmaktsordningen” och förtrycket av kvinnan, inom den muslimska familjen.

    MVh Sven-Olof

Kommentera

