“Integration är bull[shit], vi ska vá som vi é”

Integration är bull[shit], vi ska vá som vi é

– Landskronarapparen Admalish i låten ”Sverigedemokraterna

10 Responses to “Integration är bull[shit], vi ska vá som vi é”

  1. Robin Andersson skriver:

    Nog för att jag både lyssnar på hiphop och är medlem i Sverigedemokraterna, men vem f*n bryr sig om vad en så gott som okänd rappare från Landskrona har att säga om vår politik?

  2. Marthin skriver:

    Alla talar svenska (Video) ”…ge svennar på käften..”

  3. Erik Almqvist skriver:

    Robin: Inställningen till Sverige är uppenbar. Sen om upphovsmannen är okänd eller inte, ger uttryck genom hiphop eller någon annan musikform – det är en annan fråga.

    Men visst, att en person uttrycker sig så här bevisar inte mycket. För att få reda på hur utbredda uppfattningar som de Admalish ger uttryck för är, krävs en omfattande attitydundersökning bland våra minoriteter – något jag varken tror gårdagens eller dagens regering på allvar räds genomföra.

  4. HipHopper skriver:

    Någon musikaliskt sinnad person som kan tonsätta denna produktion?

    Jag åker hem till en rappare i Landskrona och knackar på där han bor,
    som otur för honom öppnar hans dumma lillebror.

    Jag tränger mig in med skorna på,
    lägger mig i soffan softar och så.

    Jag ringer mina polare och ger tydlig vägbeskrivning,
    innan vi går ska huset va klart för rivning.

    Fixa mat, fixa städning och håll käften när jag börjar zappa,
    faan va dåliga program, om det här ska jag rappa.

    Era jävla nassesvin
    ni stampar ju inte takten till den nya coola melodin!

    Jag kunde ha gjort inbrott var som helst men jag valde er,
    från och med nu är det min behov vi tillgodoser.

  5. Robin Andersson skriver:

    För att citera Dogge Doggelito: (Saxat från ”Viva la Reaction!”)

    ”Jag tycker att i skolor med mer än 20 procent invandrare borde disciplinen vara benhård istället, och att nationalsången och flaggan bör sjungas och hissas där varje måndag.”

  6. Robin Andersson skriver:

    Erik: Jag tror (och hoppas) att majoriteten av de mer etablerade Svenska rapparna har samma råa attityd mot SD’s politik, och om de har det beror det nog på okunskap. Skillnaden mellan dem och denne Landskronarappare är då att han från Landskrona förmodligen läst på lite om SD och sen tycker att vi är dumma i huvudet, eller nått.

  7. Robin Andersson skriver:

    Erik: Jag håller ju givetvis med om att attityden mot svenskar bland massor av minoriteter är illa.

  8. Erik Almqvist skriver:

    Robin: Det känns som att bara själva namnvalet ”Latin Kings” säger en hel del…

  9. Peter Magnusson skriver:

    Detta är vad som är felet med integrationspolitiken idag.

    Landskrona har blivit mångkulturellt p g a våra dumma politiker.
    Bara se på namnet, som denna hiphopgruppen kallar sig för och som denna ”artisten” är medlem i :

    NVSB
    (Nord-Västra Skånes Blattar) http://www.nvsb.tk

    det är för tragiskt…

    flera låtar mot oss hederliga svenskar, som inte vill se Sverige dö ut…

    man blir nästan förbannad på deras texter

  10. Jorma skriver:

    äsch, inget att bry sej om nån som fötts med analöppningen under näsan. Han är bara en misslyckad trashank med en spya till hjärna.

Kommentera

