Vem vill du se som Sveriges nästa statsminister?

Vem vill du se som Sveriges nästa statsminister?

12 Responses to Vem vill du se som Sveriges nästa statsminister?

  1. z999 skriver:

    Jättesnygg affisch!

  2. robsten skriver:

    Mja, får jag välja helt fritt? Så väljer jag nog Åkesson. Men det är en bit kvar dit, SD kan tydligen tillsätta de kommunala mandat partiet tog i valet enligt braskande rubrker i dagens media.

  3. Jorma skriver:

    Dessa Modebarbariater och Socislamdemurkrater, jag mår illa utav dessa svenskfientlighets partier!!

  4. Andreas Ekström skriver:

    Bra initiativ, men för guds skull! Väl färger som inte framkallar epilepsi 😉

  5. Robert Boström skriver:

    Haha, affischen är ihopsvängd på en kvart. Vi får se ifall det kommer upp en ny istället.

  6. Fröken Sverige skriver:

    Snygg affisch, får jag sno den och lägga in den i bloggen? Givetvis med länk till dig eller hit.

    Mvh

    /FS

  7. Erik Hellsborn skriver:

    Som jag tidigigare nämnt på sdu-forumet tycker jag absolut vi ska spela på de här citaten.Antingen genom ett flygblad nu när Måna är aktuell som ny s-ledare eller också som något att använda i valrörelsen 2010.

    I övrigt kan jag inte annat än att hålla med Andreas om färgerna.

  8. Robert Boström skriver:

    Fröken Sverige, givetvis, kopiera på!

  9. Oscar skriver:

    Ni kan väl nämna någonting Svenskt som härstammar ifrån stenåldern som ni tycker i dag är en värdefull del av det svenska samhället?

  10. Fredrik skriver:

    ”All bildning står på ofrigrund till slutet, blott barbariet var en gång fosterländskt”
    Esaias Tegner, Sång den 5 april 1836.

    Det är tydligt att Reinfeldt känner sin Tegnér , men gör ni?
    Paradoxalt nog verkar ni sverigedemokrater som vurmar för nationalism och historia vara direkt okunniga i klasisk bildning.

    Nä , trots slipsar, välkammat hår och blåklint är det uppenbart att ni mentalt knappast lämnat skinbula, stålhätta och Ultima Thule-stadiet …

  11. Jonas skriver:

    Reinfeldt har nog bara hört margareta Wadstein som tidigare sagt exakt vad Reinfeldt sa. Hon kanske kan sin Tegner men Reinfeldt kan nog föga annat än att håna det svenska.

  12. Josef K skriver:

    Fredrik:

    Kul att du upptäckt Tegnér, men har du verkligen läst hela ”Sång den 5 april 1836”?

    I så fall skulle jag gärna vilja veta på vilket sätt du tolkar den. Jag tycker själv att det är ganska bra dikt och den ger verkligen utrymme för diskussioner om det nordiska och svenska i relation till impulser utifrån.

    Tycker du att Reinfeldt hanterade dikten särskilt bra, sett till det politiska sammanhanget? Tror du Tegnér skulle vara nöjd?

    Jag försöker inte vara spydig, utan är faktiskt intresserad av vad du anser. Vore ju dessutom trevligt att för en gångs skull få användning för min fil. kand. i litteraturvetenskap…

Kommentera

